Her Face is a Map of the World - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Her Face is a Map of the World - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Her Face is a Map of the World

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

15 Mei 2016 | Australië, Perth

De weken vliegen voorbij. Het lijkt haast gisteren dat ik in Perth aankwam, in plaats van drie maanden geleden. Het leven begint langzaam maar zeker routine te krijgen. Maandag, woensdag, vrijdag zijn gereserveerd voor hardlopen - al kom ik daar vrij weinig echt aan toe - zaterdag voor dans en zangles en dan de zondag duiken als een ware kleine zeemeermin tussen de vissen.

Duiken klinkt natuurlijk soms super gaaf, voor andere super eng en dat terwijl het eigenlijk heel rustgevend moet zijn. Tot nu toe heb ik vrij weinig problemen gehad met duiken. Ik kwam wel eens lastig naar de bodem of veel te snel naar het oppervlakte, maar zodra ik op de bodem was heb ik niet echt veel problemen gehad.

Vandaag was dat anders. Het water liep op een gegeven moment mijn masker in, waardoor je al neussnuitend je masker weer leeg probeert te krijgen. Gevolg, een heerlijke snottebel in je masker. Nu is dat ook niet heel erg prettig en dus laat je je masker weer vollopen met water om het hele riedeltje weer overnieuw te doen.

Toen ik eenmaal wel normaal kon kijken, zag ik veel groen met blowfishes, zeesterren, zeepaardjes en krabben die door je masker wel meters groot lijken, maar eigenlijk niet groter dan je hand zijn. In ieder geval, na zo'n 50 minuten bibberen op de rivierbodem was het weer tijd om lekker het droge op te zoeken en weer op te warmen bij een barbecue.

Met zo'n zondag is het toch lastig om Nederland heel erg te missen.

XxX

  • 21 Mei 2016 - 19:04

    Thea:

    Dat snap ik, zijn heerlijke zondagen....geniet ervan en we 'spreken' elkaar snel.

    XXXX Mama

  • 26 Mei 2016 - 12:49

    Valerie:

    Echt tof dat je zoveel duikt! Duik je iedere keer in rivieren, of ook wel eens in de oceaan? Welke rivier is het?

    Geniet er nog veel van (ondanks het gesnotter)!

    xx Valerie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 55278

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: