I Challenge You to a Dance Off - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu I Challenge You to a Dance Off - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

I Challenge You to a Dance Off

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

06 Mei 2016 | Australië, Perth

Ik ben bijna door mijn eerste volledige week als nanny en vergeleken met mijn vorige job merk ik mentaal wel een verschil. In tegenstelling tot op de boerderij vermaak ik me hier wel prima. Zondag een duik, maandag naar de bios, gisteren iets wezen drinken, morgen dansen en zo gaan de dagen wel veel voorbij.

Gedurende dag verveel ik me vaak wel de dood. Mijn meeste vrienden gaan naar UWA en zitten dus dagelijks in college. In die tussentijd verslind ik boeken en wol terwijl ik aan het zwembad in de zon lig - als die tenminste tevoorschijn wil komen.

Tijdens mijn werkuren ben ik 80% van de tijd bezig met... de was. Mama, sorry, voor alle was die ik in mijn bijna 25-jaar in de mand heb gegooid. Want ik snap dat dat geen reden is geweest dat je graag moeder wilde worden. Ik stel me nu voor dat je heel blij was toen je mijn eerste rompertje wasde, niet wetende dat ik rond mijn 15e jaar ongeveer het tienvoudige aan was zou produceren dat ik niet alleen vlekvrij, maar ook nog eens netjes gevouwen in mijn wasmand verwachtte en dat ik dan vervolgens in mijn kledingkast propte als vodjes. Ik snap nu hoe je je voelt, nogmaals mijn excuses.

Verder voel ik me best wel op mijn gemak hier binnen het gezin. De routine komt er ook steeds meer in. Opstaan, vaatwasser uitruimen, zelf ontbijten, lunch klaar maken, vaat opruimen, was in de wasmachine, kinderen naar school sturen, was ophangen en dan wachten tot ik ze weer kan ophalen/verwachten van school, de was opvouwen, ze overal en nergens naar toe brengen en dan beginnen met het avondeten. Ondanks dat er gezegd was dat ik niet per se hoefde te koken komt het toch wel eens voor dat ik achter het fornuis sta. Niet dat ik het erg vind, alleen ben ik nog vooral zoekende naar ingrediënten en gerechten waar iedereen vrolijk van wordt. Gelukkig, is het vanavond pizza avond, dus hoef ik me geen zorgen te maken.

Aan alle moeders, fijne moederdag! Aan alle vaders, succes dit weekend! Aan alle kinderen, kunnen jullie misschien je kleren netjes opruimen en je was netjes in de wasmand gooien, dat helpt je ouders een hoop ;-).

XxX

  • 06 Mei 2016 - 13:48

    Thea:

    Fijn dat je eindelijk begrijpt hoe het voelt .... de was-perikelen. Kennis en geduld komen met de jaren! :)
    En excuses zijn niet nodig hoor. Ik denk dat ik vroeger zelf niet anders was.

    Gelukkig vind jij koken wel erg leuk, nu maar hopen dat je de ingrediënten kunt vinden om er ook iets lekkers van te maken.

    Succes met nanny spelen. XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 55321

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: