Musquitos, squirrels and some rafting - Reisverslag uit Jasper, Canada van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Musquitos, squirrels and some rafting - Reisverslag uit Jasper, Canada van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Musquitos, squirrels and some rafting

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 Juli 2012 | Canada, Jasper

23-07-2012, Banff:

Na een paar dagen Seattle was het tijd om mijn groep te leren kennen. Ik kan niet zeggen dat het vol zit met mannelijk schoon. We reizen met 9 meiden (Zwitserse, Duitse, Nederlandse, Deense en Luxemburgse) en vier it'ers uit Australie. Van de knappen mannen moet ik het deze trip niet hebben.

Na wat administratief werk gingen we op weg. We maakten een korte stop in Seattle, om vervolgens door te rijden naar de Canadese grens. Omdat we elke dag zelf moeten koken, moeten we ook elke dag naar de supermarkt. Dus stopte we voor we de grens over gingen nog even bij een supermarkt. Haalde daar de lang houdbare dingen en croste na een stop bij de grens Canada in.

Voor iedereen die het niet weet. Vancouver ligt vrij dichtbij de grens vandaar dat we er zo waren. We reden eerst er omheen, zette onze tenten op, maakten een diner en vertrokken met z'n allen terug naar de stad om daar een kijkje en een drankje te nemen.

De volgende dag gingen we weer naar Vancouver. Dit was onze 'vrije' dag. Wat dat inhoud is dat je gids je ergens dropt, zegt dat hij je om 17.00 uur komt halen en je in de tussentijd mag doen wat je wilt. Ik besloot een beetje rond te wandelen met Anna (DEN) en Tamara
(NED) en niet veel boeiends te bekijken.

Na Vancouver werd het allemaal wat spannender. Sinds vorige week dinsdag verblijven we namelijk in de Rockies, wat ook wel beter bekend staat als Bear Country. De campsides zijn meestal omringt door bergen, bomen en dus heel erg veel muggen. We (vooral de meiden) zijn behoorlijk lek geprikt en we kunnen allemaal niet wachten tot we de praries op gaan.

In de Rockies hebben we verschillende hikes gedaan en zaterdag uitgebreid geraft. In het eerste rondje zat ik achterin de boot, waardoor je toch minder nat wordt. Het rondje dat volgde zat ik vooraan, waarbij ik verschillende happen zoetwater heb genomen. Desalniettemin hebben we met z'n allen behoorlijk gelachen in de meidenboot.

Gisteren en vandaag had ik een vrije dag en besloot ik wat meer van de omgeving van Banff te bekijken. Banff ligt in het midden van Banff National Park heeft een geweldig uitzicht en ja.. er zijn nog steeds veel muggen. Ik heb een paar kleine hikes gedaan en verstop me op dit moment in de bieb, om even geen muggen van me af te hoeven slaan.

Morgen gaan we dus weer voor een lange tijd de bus in. Bus is wel een beetje overdreven het is gewoon een 15-persoons auto en verlaten we de mooie Rockies en hopelijk ook wat muggen!

XxX Kirsten

  • 23 Juli 2012 - 23:21

    Mariska:

    Kirsten,

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, alleen jammer van die muggen, en jongens (lelijke jongens)
    Ik heb op Facebook je voeten gezien, echt erg.
    Geniet nog lekker en blijf vooral schrijven, is echt leuk


    Groetjes, xxxx van ons

    Maick,Maris,Esmee en Sjoerd

    (Esmee vraagt waar jij helemaal naartoe bent alleen, en vind dat erg knap van je)

  • 24 Juli 2012 - 16:20

    Herma Bos:

    wat maak jij veel mee sterkte nog met de mugies. en de rest blijf je nog lang weg?

  • 24 Juli 2012 - 23:27

    Thea:

    Hoi meisje,

    We zijn inmiddels weer thuis vanuit Spanje. Onze vakantie zit er op. Heerlijk weer gehad en lekker uitgerust. Papa heeft veel gegolfd en Jermo heeft veel gefeest. Iedereen heeft het dus naar zijn zin gehad. We hebben gelijk je verslagen gelezen en zo te zien heb je alweer het nodige mee gemaakt. Wat jammer dat de Deet niet zo goed heeft geholpen tegen de muggen. Inmiddels heb ik de foto van je voeten en benen gezien en het ziet er echt verschrikkelijk uit. Hebben ze daar in de buurt geen goed spul tegen die muggen? In ieder geval veel plezier voor de rest van je trip en ik kijk uit naar het volgende bericht.

    Gr. papa en mama.

    PS ik heb je sms terug gehad....een keer of 7. De eerste om kwart voor drie en de laatste om half vijf.....Bij ons was het nacht!!!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 55252

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: