Je ne parle pas.... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Je ne parle pas.... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Je ne parle pas....

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

19 Juli 2011 | Nederland, Utrecht

Vleuten, 19-07-2011

Gisterenavond laat kwam de laatste informatie over mijn surfkamp binnen via de mail. Hierin stond de adresinformatie over de opstap- en verblijfplek en een inpaklijstje. Nu weet ik dat ik van het inpaklijstje niets meer hoef te halen. Ik slaap al onder een slaapzak, heb van mijn verjaardagsgeld een zeer ongemakkelijk, liggend matje gekocht en neem het bestek mee uit de picknickmand die we toch nooit gebruiken. Wat dat betreft zou je kunnen zeggen dat ik er klaar voor ben.

Tot het volgende, ik heb al ruim twee jaar niet gezwommen, heb een hekel aan de zon en kan niets zien in zoutwater. De kriebels die hierbij ontstaan in mijn buik, zijn dan ook niet echt van enthousiasme.

De vakantiezenuwen worden steeds erger nu het dichterbij komt, want met alles wat je voor het eerst doet kan het zijn dat het niet leuk is. Dan zit ik daar in een afgelegen surfkamp, alleen, omdat de rest wel gaat surfen en ik er gewoon geen hout van bak. In een land waar ik niet verder kom dan "Je ne parle pas français" en alle voorgeprogrammeerde zinnen in mijn iPod. Wat als...

En dan haal ik gelukkig diep adem en denk, als ik er echt geen reet aan vind, vind ik heus wel een weg, om mezelf een week lang te vermaken.

XxX