Relax! Take it Easy! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Relax! Take it Easy! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Relax! Take it Easy!

Door: Kiirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

22 Februari 2016 | Singapore, Singapore

Na een rustige dag, die er vooral voor gezorgd heeft dat mijn jetlag alleen maar erger werd, moest ik vandaag alles op alles zetten om me uit mijn jetlag te halen en de dieren in de dierentuin te gaan bekijken.

Voor degene die zich afvragen, wat voel je dan bij zo'n jetlag? Voor mi is het urenlang naar mijn plafond staren, dan toch maar weer wat lezen, nog maar een keer facebook kijken, nog meer staren naar het plafond, shit... over 3 uur gaat mijn wekker. Misschien val ik wel in slaap als ik eerst ga ontbijten (ja, het is inmiddels al 8 uur 's ochtends en ik heb nog steeds geen oog dicht gedaan) om vervolgens om 9 uur 's ochtends dan eindelijk in slaap te vallen. En dat terwijl de wekker om 11 uur stond. Je kan je dan ook wel vast voorstellen dat ik om 11 uur niet bepaald vooruit te branden was. Maar oké, de dieren stonden op mij te wachten.

Dus ging ik met mijn zeer vermoeide hoofd op weg naar de dierentuin. De dierentuin is niet bepaald wat ik er van verwacht had. Met mijn Hollandse ervaringen had ik toch een soort van Artis verwacht waarbij je duidelijk in een rondje overzichtelijk van dier naar dier kon. Hier heb je een groot rondje waarbij je eigenlijk niets anders ziet dan bossen, bamboe en andere planten, om dan vervolgens de bossen in te lopen om de dieren te spotten. Een soort safari in de dierentuin dus.

Wel heb ik in deze dierentuin veel dieren gezien die ik nooit eerder heb gezien. Denk aan de witte tijger, grote neusaap of de komodo dragon. Je kan overigens bijna alle dieren fotograferen zonder hek of glas ervoor. Ik moet toegeven dat ik bij de cheeta's toch wel blij was dat ze bij het raam aan het ijsberen waren, want volgens mij konden zij het grachtje prima overbruggen.

Wat betreft mijn tijd in Singapore, die zit er bijna op. Morgen nog een dagje en dan vliegen we woensdag alweer door naar Perth, waar de eerste plannen voor rendevous al zijn gemaakt!

XxX

  • 22 Februari 2016 - 20:40

    Thea:

    Ik zag al aan de foto's dat het allemaal wel heel dichtbij is en geen hekje. De witte tijger stond bijna in je camera, al weet ik dat je ook kan inzoomen, maar toch!

    Laad je hier ook nog foto's?

    Ik heb ze in ieder geval al in een mapje opgeslagen voor je, dus mocht je iets kwijtraken dan heb ik ze nog.

    Liefs XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 55220

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: