One day fly! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu One day fly! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

One day fly!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 Februari 2016 | Singapore, Singapore

Nog maar 1 dagje en dan vliegen we alweer uit het tropische Singapore weg. Wat kan de tijd toch snel gaan!

Nadat ik gisteren de blog had geschreven ben ik op zoek gegaan naar eten. Aangezien de Singaporezen bijna niet thuis koken, maar alles op straat eten, zat de markt bijna helemaal vol. Aangezien de Singaporezen meestal Singlish (Singapore's Engels) of Mandarijn praten, zat ik er zelf niet echt op te wachten om bij hen aan tafel te zitten. Ergens zag ik nog een ander blank meisje staan en dacht met mijn brutale mond daar maar eens op stappen.

Meteen werd ik uitgenodigd om met haar en haar vriend (ik noem ze voor het gemak even Henk en Ingrid) aan tafel te zitten. Henk en Ingrid komen officieel uit Australië en wonen nu sinds een maand samen in Singapore. Ingrid was hier al meer dan een jaar aan het werk, maar Henk kon nog geen werk vinden.

In ieder geval, na snelle introducties vroegen ze aan mij wat ik al gedaan had. Ik vertelde ze over de dierentuin en Macritchie National Park. Zij vertelde me vervolgens dat de Tuinen bij de haven een must-see waren. Zo kon je de stad eindelijk van de andere kant zien.

En dus ging ik vandaag zonder een echt goed plan op weg naar de tuinen. Eenmaal in de tuinen aangekomen kwam ik erachter dat ik last had van een ontzettend grote olifant die het zicht belemmerde (met dank aan de schrijvers van Theo Maassen) De olifant, genaamd Marina Bay Sands, is een mega-groot 5-sterren hotel dat eigenlijk bij de skyline hoort. Echter staat hij zo op een andere plek dat het gebouw net buiten beeld valt, of zodanig aanwezig is dat je de rest van de Skyline niet meer kan zien. Superirritant dus.

Na meerdere pogingen om het gebouw (maar vooral alles erachter) goed op de foto te krijgen, gaf ik het maar op en besloot ik in alle luiheid maar de metro terug te nemen.

Toen ik in het hostel aankwam heb ik mijn tas maar weer opnieuw ingepakt. Alles moet tenslotte goed ingepakt zijn voor morgen en ik wil niet zoals op Schiphol te horen krijgen dat mijn handbagage te zwaar is, Dus heb ik het een en ander om gegooid in de hoop dat dat probleem nu opgelost is.

Morgen nog een half dagje en dan vliegen we door naar het beginpunt van mijn reis in Australië. Jullie horen daar weer meer van mij!

XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 55276

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: