Work, work, work, work, work - Reisverslag uit Wickepin, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Work, work, work, work, work - Reisverslag uit Wickepin, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Work, work, work, work, work

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

09 Maart 2016 | Australië, Wickepin

Gisteren was het tijd om Perth te verlaten en op zoek te gaan naar Wickepin wat de komende drie maanden mijn thuis zal zijn. De rit (220km) was wel even wennen. Op het moment dat mijn gps zei nog 100km doorrijden op deze weg moest ik wel een beetje lachen. Probeer dat maar eens te vinden in Nederland.

Na ruim 3 uur, ik kon niet overal lekker doorrijden, kwam ik aan in Wickepin. Een groter verschil met Perth kon er volgens mij niet zijn. Dit plaatsje bestaat uit drie staten en een golfbaan. Het CBD (central business district) bestaat uit drie winkels ten op zichten van de vele straten in Perth. Meteen was ook duidelijk dat ik weg van de bewoonde wereld ben, want ik heb geen bereik meer.

Uiteindelijk kwam Kevin, de boer, me ophalen. De boerderij is 20km van Wickepin en is het enige huis in een straal van 10km. De schapen zijn echter 40km aan de andere kant van Wickepin. Na mijn spullen geïnstalleerd te hebben in de office, werd het tijd om te werken. De andere twee meiden, Maria en Harriet, waren bezig met taggen en voeren en ik hoefde alleen maar de schapen een beetje vooruit te stuwen.

Toen we klaar waren moesten we de schapen nog naar het juiste weiland leiden en dat gaat geheel in Australische stijl. En dus stapten de twee meiden in de auto terwijl ik achterop stond om de schapen vooruit te duwen.

Los van het geen bereik, is er beperkt internet en is het water schaars. Dus na een lange dag werken kunnen we welgeteld drie minuten douchen. Ik moet zeggen dat ik op dit moment nog niet echt thuis voel. Er zitten ook veel spinnen in huis wat het niet echt beter maakt. Maar wellicht wen ik er een beetje aan. We hebben in ieder geval nog 88 dagen te gaan.

XxX

• 10 Maart 2016 - 10:24

Thea:

Nu al aan het aftellen? Dat belooft wat.
    Internet is dan wel het minst belangrijk als het water zo schaars is, maar toch fijn om af en toe wat van je te horen, want met het beperkte internet kan papa ook niet zien waar je verblijft en dus weet hij niet hoe het met je gaat.
    Sterkte met werken de komende 88 dagen en we horen van je.

XXX