Megaupdate - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Megaupdate - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Megaupdate

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

07 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Nelson, 23-07-' 10

I AM CROSSING THE SEA!!

Eindeljk was het dan zover. Weg uit Wellington!! Hopelijk naar een plaats met een droger klimaat. Een nieuw eiland betekend een nieuwe bus met een andere chauffeur en nieuwe mensen. Om 9 uur moesten we verzamelen voor de YHA. Mijn nieuwe busrijder is een vrouw en wij noemen haar Pascalle, terwijl haar echte naam Lauren is. Onze opdracht was om optijd op de ferry te zijn en in Picton uit te stoppen. Helaas was het weer niet beter terwijl we de zee overstaken en kon je niet heel veel zien. Ik zat echter voorin de ferry en heb tijdens mijn oversteek toch nog meerdere dolfijnen gespot. Na 3.5 uur kwamen we aan in stormend Picton. De 2 minuten naar de bus zorgde ervoor dat ik doorweekt aankwam in mijn nieuwe bus. Er zaten twee mensen in waarmee ik een paar nachten mijn kamer deelde in Wellington dus dat was wel fijn. We reden in een keer door naar Nelson. Een klein plaatsje. Om 6 uur stond er een bierproeving op ons te wachten en dat op een lege maag is niet een heel erg goed idee.

Al met al een gezellige nieuwe bus mensen en wederom veel Engelse.

XXX


Westport, 24-07-'10

I AM GOING THROUGH THE RIVER!!

Een nieuwe dag was aangebroken en al vroeg vertrokken we vanauit Nelson. Na een tijdje stopte we bij een meer voor een wandeling. Dit meer was echter ook gebruikt voor de voorkant van de Kiwi Explorer brochure en dus besloten veel mensen van mijn bus een frisse duik te nemen in het ijskoude water. Na een korte fotostop reden we door naar Westport, waar ik als enige ging paardrijden. Doordat ik gezegd had dat ik ervaring had, kreeg ik het meest vervelendste paard dat ze hadden, bleek achteraf. In het begin deden we niet echt veel moeilijke dingen een beetje stappen en draven, zodat ik weer in het paardrij ritme kon komen. Eigenlijk vond ik dat wel best want ik mocht dan wel ervaring hebben, mijn laatste les had ik toen ik 7 jaar oud was. Na een tijdje rondgelopen te hebben vroeg mijn gids of ik naar een galopveld wilde. Vol overtuiging zei ik ja. Wat ik echter niet wist is dat ik we daarvoor een tijd door de rivier moesten lopen. Niet over de breedte maar nee we liepen een tijd stroomopwaarts. Na een kwartier door de rivier banjeren kwamen we aan bij het veld. En na flink gegalopeerd te hebben was mijn prive-tour over.
Mijn gids complimenteerde mij voor mijn goede ruiterschap en zo kwam ik als laatste aan bij mijn hostel.

Nu heerlijk genieten van de spierpijn!!

XXX


Lake Manapu, 25-07-'10

I AM ON TOP OF A PANCAKE!!! Na een korte nacht in Westport gingen we op weg. De route naar Lake Manapu is echter een van de mooiste ter wereld. Al bij onze eerste stop werden we verrast. Niet alleen door het mooie weer maar ook door de vele zeehonden. Na wat foto's genomen te hebben gingen we door naar de pancake rocks. Alhoewel ik me iet heel anders had voorgesteld, is het toch wel een apart natuurverschijnsel. Hierna gingen we naar de supermarkt voor onze verkleedpartijtje bij Uncle Liz. Normaal heeft elke dress-up party een thema maar gezien het feit dat het zondag was, was bij ons alles goed. Zo had ik me verkleed als Catwoman. Ik kocht wat crepe papier en plakband,knutselde wat oren in elkaar en klaar. Na het eten kleedde iedereen zich om en begon het feetsje. Ik heb van alles gezien: een badkamer, meetlint, een halve dierentuin en de helft van de Griekse Goden.

Een zeer gezellige avond.

XXX

  • 07 Augustus 2010 - 00:25

    Wilma:

    Voorin de ferry heeft zo z'n voordelen begrijp ik.
    Toch nog die Flipper tegen gekomen!!!
    Bier proeven op een lege maag op dat tijd stip daar moet je een echte dyhard voor zijn,zelfs ik......zou daar niet in slagen.

    Ben benieuwd wat je allemaal mee gaat maken in in Nelson.


  • 07 Augustus 2010 - 00:32

    Steffan:

    Wederom een leuk stuk, maar voor een uitgebreide reactie wacht ik wel op het volgende stukje, want ik heb uit betrouwbare bron(én ik zeg niet wie) vernomen dat de volgende snel komt.

    Ik wacht af...

  • 07 Augustus 2010 - 00:39

    Mick:

    als je sinds je 7e geen paardrijden mee gedaan heb dan zal je dat goed in je benen gevoeld hebben.

    [spreek uit ervaring]

    catwoman .. leuk idee voor een shoot :P

    veel plezier verder nog

  • 07 Augustus 2010 - 17:57

    Jacques:

    Hehe, eindelijk weer een beetje blog. Ik was van de week nog bij de Gamma. Van alles gezien: een badkamer, een meetlint, een halve dierentuin (want Gamma in Maarssen) en een Griekse God (stond een spiegel).
    Fijn dat je eindelijk weer wat "blogt".

  • 08 Augustus 2010 - 09:16

    Harry En Thea:

    Weer Catwoman???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn droomreis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Klaar voor een nieuw reisje

13 Augustus 2010

The last day of all!

13 Augustus 2010

A couple of sick days

08 Augustus 2010

I am back/A killer combi

07 Augustus 2010

Megaupdate deel 4
Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 55308

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: