I'm Feeling Good - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu I'm Feeling Good - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

I'm Feeling Good

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

15 Juni 2016 | Australië, Perth

Druk, druk, druk, druk gedurende mijn vrije uren in de avonden en weekenden dan. Gedurende dag zit ik vaak vooral voor mij uit te staren, te breien of toch nog maar weer de was doen.

Het voordeel is dat iedereen weer thuis is en dat geeft mij meer ruimte om weer mijn werk te doen, maar ook om af en toe wat eerder te stoppen met werken. Zo ben ik vrijdag gaan Swing dansen met mijn vrienden van college (voor de mensen die geen idee hebben wat swing dansen is, zoek het even op op youtube, het is echt niet wat je denkt!).

Zaterdag heb ik de hele dag rond gefietst op Rottnest Island samen met Patrick die overkwam van Brisbane en op zondag werd er weer gedoken. Al met al een vol weekend dus. Rottnest Island was eerlijk gezegd een beetje een tegenvaller. Al met al kostte de veerboot en fietshuur bij elkaar $100,- en zo bijzonder is het nu ook weer niet. Het deed me denken aan een fietstocht die mijn ouders ons dwongen te maken op de waddeneilanden. Veel wind, overal heuveltjes en duinen en voor de rest geen kip te bekennen.

Het duiken was hilarisch. We waren met een groepje van vier en waren vooral bezig de oceaanbodem vrij te maken van verloren vishaken en -azen. Daarbij hebben we een minihaaitje die vast zat aan een haak bevrijd. Aan het eind van de duik moesten we de rotsen op klimmen. Ik moet zeggen dat mijn benen na een uur in koud water en de duikspullen die bij elkaar zo'n 20kg wegen het wel zwaar hadden. En zo kwam ik meer als een aangespoelde zeehond de rotsen op klimmen. Geloof, die standaard van een Halle Berry die in James bond sexy het water uit komt lopen, ga ik voorlopig nog niet halen. Wel dacht iemand dat ik mijn dive master al gehaald had (meeste duikers halen dit na zo'n 100 duiken, die was duik 16 voor mij) omdat ik zo relaxt in het water lag. Dat was wel een compliment waarmee ik goed en voldaan mijn week in kon.

De komende dagen staan er vooral veel feestjes op het programma. Veel vrienden van college zijn net zoals ik vorig jaar uitwisselingsstudenten en gaan weer terug naar hun thuisland. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze weer terugkomen.

XxX

  • 15 Juni 2016 - 17:04

    Liduin:

    Gaaf zeg, swing dance!! Wil ik ook nog een keer proberen. Super vermoeiend en technisch lijkt mij.

  • 16 Juni 2016 - 11:45

    Thea:

    Ik ben het met Liduin eens, het is echt leuk om te zien dat dansen, dus waarschijnlijk ook leuk om te doen. Als je terug bent kan je wel een klasje oprichten. Wellicht zijn er meer familieleden die dit leuk vinden.
    En erg lief om zo'n mini haaitje te bevrijden. Je weet toch wel dat het ooit ook een grote haai wordt? En daar zijn er in jouw omgeving zat van.....kijk maar uit! Jaws is in the neighbourhood....

    Groetjes vanuit een zeer wisselend klimaat in Holland. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 55231

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: