All by Myself - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu All by Myself - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

All by Myself

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

05 Maart 2015 | Australië, Perth

Ook de tweede collegeweek zit er op. En ik moet zeggen, het wordt wat makkelijker om door de lessen heen te komen. Alleen Chinees, dat is nog wel een beetje 'fake-it-'till-you-make-it'. Zeker nu degene van Tommy gestopt is met vak. Dus nu zal ik in mijn eentje door de colleges en werkgroepen heen moeten komen. Maar ik ben hier tenslotte om iets te leren en het zou niet leuk zijn als ik alles al kon. Dus ik ga lekker door met het Chinese woord voor moeder verwarren met het woord voor paard. En ik vrees ook dat ik Tot de volgende keer, al een paar keer verkeerd heb uitgesproken waardoor het "ik ga je nog een keer verkrachten' betekent. Het blijft lastig.

Naast de colleges heb ik gelukkig ook nog genoeg andere leuke dingen te doen. Van het weekend heb ik voor het eerst in mijn leven in een voetbalstadion gezeten. De Perth Glory speelde tegen de Brisbane Roar en omdat ik met een vriend uit Brisbane mee ging zat ik in het uitvak. De verdeling in het publiek was 10.480 mensen voor de Perth Glories en welgeteld 20 mensen voor de Roars. Wat het super hilarisch maakte. Zeker toen de Roars met 2-1 voor kwamen te staan en een paar twaalfjarigen de mensen in het uitvak gingen uitdagen.

Helaas konden de Roars de voorsprong niet vasthouden (ze kwamen nog met 10 man te staan, nadat een verdediger de doorgebroken speler neerhaalde (Roar fans: WHY IS THAT A RED CARD???? HE DIDN'T EVEN TOUCH HIM!!!")), kwam de stand al snel gelijk te staan en waren de laatste tien minuten zenuwslopend. Uiteindelijk bleef de stand om 2-2 staan. Een voordeel van met zo weinig uitsupporters zijn is dat de spelers je nog even persoonlijk komen bedanken. Ik heb dus van iedereen in dat team een handje gekregen - nooit meer wassen die hand =P.

Verder had ik afgelopen dinsdag de opening van de Senior Common Room, waar er weer flink gedronken werd (na twee uur was de alcohol op). Ik heb de avond afgesloten door super fanatiek nog een potje te tafeltennissen.

Vandaag hadden we nog een fresher/returner picnic dinner. Of te wijl, de bekende Australische barbecue bij Swan Lake. Dit om er voor te zorgen dat de oudere en jongerejaars nog meer met elkaar omgaan en elkaar beter leren kennen.

Voor het weekend staat er volgens mij niet zo heel veel op het programma. Morgenavond ga ik met mijn RA-group (laten we het houden op een groepje mensen binnen de college) patat eten en van de zonsondergang genieten op het strand. Allemaal onder het mom van elkaar beter leren kennen.

Verder wordt het denk ik maar studeren, want je kan begrijpen dat ik het een en ander in te halen heb met al die feestjes en bijeenkomsten en natuurlijk niet te vergeten DE finale van het jaar. Want jongen, Wie is nu de mol?

XxX

  • 06 Maart 2015 - 12:42

    Thea:

    Hoi hoi,

    Fijn om te lezen dat het chinese woord voor moeder verward wordt met paard! Gebruik dan de andere vergissing maar als het niet verkeerd wordt opgevat tenminste! Dat lijkt me helemaal fout. Wel fijn om te horen dat je geniet daar aan de andere kant van de wereld.

    Tot skype's XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 55283

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: