I've got a jet lag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu I've got a jet lag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

I've got a jet lag

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

14 Februari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

De laatste dag in KL was eigenlijk nog best prima te doen. Ik heb het uitchecken tot het laatste moment uitgesteld (12.00) en ben toen samen met mijn kamergenootje gaan winkelen. En zoals echt toeristen hebben wij natuurlijk vooral onze nieuwe kleren gehaald in de H&M. Aangezien ik zelf niet te veel uitgeven, had ik alleen een jurkje gekocht, die ook nog eens afgeprijsd was, vanwege het Chinese nieuwjaar. Voor dit jurkje heb ik 30.00 ringgets neergelegd, wat neer komt op €7,50, en dat voor een jurkje wat niet eens in de sale zat.

De rest van de dag hebben we een beetje gehangen en gekletst met andere reizigers in het hostel en toen was het voor mij eindelijk tijd om de stad achter me te laten. Precies op dat moment begon het ook te regenen, dus eigenlijk was het wel een mooie timing.

Na het inchecken op KL airport, ging ik daar op zoek naar eten. Iemand had mij een winkel aangeraden waar ze heel erg lekkere groente gerechten voor je maken, maar ik kon het toch niet laten om pizza te bestellen. Ik had heerlijk genoten van de pizza, maar moest toen echt door de douane heen. Wie denkt dat Schiphol groot is, heeft het mooi mis. Naast dat KL airport een vluchthaven is, is het eigenlijk vooral een winkelcentrum, maar ook na de douane kan er nog uitgebreid belasting-vrij gewinkeld worden. Het heeft me zeker een half uur gekost om vanaf de eerste douane, naar de tweede douane en tot slot de gate te lopen.

De vlucht zelf was een groot drama. Ik was eigenlijk doodop, omdat ik die nacht daarvoor niet zo heel veel had geslapen, maar een kleine peuter dacht daar anders over. Dit kind heeft (en ik maak echt geen grapje) een uur lang aan een stuk zitten krijsen alsof zijn leven er van af hing. Vervolgens is hij een half uurtje stil geweest om er vervolgens nog een half uur krijsen aan vast te plakken. Nadat het kleine mannetje eindelijk zijn mond hield, was het al weer bijna tijd om te landen, dus tot zover mijn nachtrust.

Met een afwezigheid aan nachtrust, kwam ik dan eindelijk Perth binnen. Ik werd opgehaald van het vliegveld en werd ook voor de deur van St. Thomas More College afgezet (dit duurde wel ruim 3 uur, maar hè je was er wel met weinig moeite). Tommy's, zoals het zelf noemen, is een katholieke campus en ik heb er thuis wel even goed over geslapen of ik hier wel moest komen. Maar van wat ik tot nu toe meegemaakt heb, valt het allemaal reuze mee. Het is eigenlijk gewoon een grote jongeren camping, waar gestudeerd wordt. Na aankomst heb ik eerst ontbeten en daarna meerdere pogingen gedaan om te slapen, wat me uiteindelijk ook gelukt is. Nadeel was wel dat ik door de lunch heengeslapen had, dus dat was dikke pech voor mij.

Ook sta ik nu op de campus bekend als het meisje van de handdoek. Toen ik ging douchen was ik wel zo slim om mijn keycard (je weet wel van die irritante pasjes om je deur in te komen) mee te nemen, maar helaas was de chip een beetje nat geworden en dan doet 'ie het niet meer. En dus mocht ik gekleed in slechts een handdoek en mijn mascara over mijn gezicht verdeeld, kennis maken met nieuwe mensen. Over ongemakkelijk gesproken.

'S avonds kwam ik erachter dat er nog veel ergere dingen zijn die je hier kan overkomen. Nadat we een biertje waren gaan drinken in een dichtbijgelegen bar, kreeg ik op de terugweg van twee andere Tommy's de meest bizarre verhalen te horen over hoe mensen naakt een rondje over de campus rennen, skinnydippen in de rivier, wakker worden met kakkerlakken in hun oren of een slang op schoot. Laten we hopen dat dit mij allemaal bespaard wordt.

XxX

  • 14 Februari 2015 - 18:08

    Thea:

    Hallo meisje met de handdoek,

    Niet eens zo'n slechte bijnaam, het kan veel erger!
    Ik hoop dat je het daar ontzettend naar je zin hebt en dat slangen op je schoot je bespaard blijven. Heel veel plezier en ik ben blij dat je veilig aangekomen bent in Tommy's.

    Liefs mama!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 55305

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: