It smells so bad/ I am freezing/ The best view - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu It smells so bad/ I am freezing/ The best view - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

It smells so bad/ I am freezing/ The best view

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 Juli 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Rotorua, 11-07-' 10

IT SMELLS SO BAD!

Alweer vroeg in de ochtend gingen we op weg naar Rotorua. Onze tussenstop was bij de mijnen waar we een wandeltocht gingen maken. In de mijnen was er echter geen licht en zo gingen wij allemaal het donker in. Na enige tijd kwamen de gloeiwormen te voorschijn. Na veel gestuntel door de mijnen gingen we verder. Zelfs zonder dat je een bord Rotorua gezien hebt weet je dat je er bent. Rotorua heeft namelijk last van een verschrikkelijke rotte eieren lucht. Hier zijn we bij de geiser gaan kijken. We waren heel erg blij met de "Hot"zitplaatsen, omdat de verwarming in de bus kapot was. Dus een beetje warmte konden we wel gebruiken. Ook kregen we in het park het een en ander te weten van de Maori's. Dit kwam weer goed van pas in het avondprogramma. Hierin gingen we naar Maori Village om daar wat van hun kennis op te doen. Zo hebben wij meerdere ceremonies gedaan en hebben we een echte Maori-maaltijd gegeten. Maori's maken hun voedsel echter op hun eigen manier. Dit houdt in dat het vier uur lang in de grond gezeten heeft en dat kon je proeven.

Morgen gaan we door naar de echte grotten.

XXX


Waitomo, 12-07-' 10

I AM FREEZING!!

Om half zeven 's ochtends begon het DE finale van 2010. Nederland tegen Spanje. Na 90 minuten was het echter nog steeds 0-0. Ik kon helaas alleen de eerste helft van de verlenging kijken voor we vertrokken. En dus moest ik het doen met een rampzalige radio. Maar we verloren......
Dus op naar het echte werk. Na wat rondhangen in de speeltuin van Rotorua gingen we door naar Waitomo. De mensen van de 5-uur durende tocht moesten er als eerste uit. Ik haalde snel mijn zwemspullen uit mijn backpack en gingen we ons klaar maken voor onze tocht. Als eerste moesten we 37 meter abseilen en daarna aan een zipwire door het donker tussen de gloeiwormen naar de overkant. We hadden een korte break die gevolgd werd door het ergste, de jump in het koude water. Hierin verbleven we de daarop durende 3 uur. Het eerste deel was in een rubberband, gevolgd door wandelen en zwemmen door het water. Het beste werd echter tot het laatste bewaard, daarin moesten we kleine watervallen opklimmen.

Nu hoop ik dat ik morgen ontdooid ben zodat ik fris en fruitig kan Skydiven.

XXX


Taupo, 13-07-' 10

THE BEST VIEW!!

Ja.... Dat fris en fruitig werd niets vandaag. Nadat ik de hele ochtend als een zombie door grotten en watervallen ben gelopen, moest ik me 's middags echt klaarmaken voor de skydive! All the way to Mt Doom (voor de LotR-fans).
Ik werd uit het niets geplaatst in groep 2 en daardoor werd mijn wachttijd van 30 minuten verkort tot 5. Nog steeds slapend stapte ik het volle vliegtuigje in en ja ik moest als eerste. Zolang de uitgang dichtzat was het nog wel te doen. Maar toen hij op 15000 ft open ging vond ik het minder leuk. Ik zat naast de uitgang en had dus niet veel keuze dan uit het vliegtuig te gaan. Met dichte ogen ging ik het vliegtuig uit. Ik moet zeggen Skydiven is apart. Je maakt een vrije val van 10.000 ft binnen een minuut en daarin voel je je zwaar kut maar ook geweldig. Zoddra de parachute open ging en al het geluid weg was kon ik genieten van het waanzinnige uitzicht.

Nu zit mijn linkeroor echter wel dicht, dus ik hoop dat het snel weggaat. Morgen een lange wandeltocht (als mijn lichaam het aankan) en anders een dagje rust!

XXX


http://kirz.hyves.nl/album/52435214/Melbourne_en_Nieuw_Zeeland/fNfez1cQ/

  • 13 Juli 2010 - 06:57

    Wil Van Norden:

    geweldig dat je het zo naar je zin hebt nog een hele fijne tijd groetjes Wil en Willem.

  • 13 Juli 2010 - 12:34

    Jacques:

    Ja hoor! Abseilen, skydiven...... het kan niet op! Cool. Die rotte-eieren lucht, da's zwavel. Daar weten je pa en je broer meer over (los van de scheikunde kennis die ze bezitten, haha).
    Gaaf, mens! Veel foto's maken en deze verslagen blijven uppen. Be careful and have fun!

  • 13 Juli 2010 - 20:11

    Mariska:

    Ik zeg weer GAAF. GAAF en nog een Gaaf.
    Meer heb ik niet te zeggen

    xxx

  • 15 Juli 2010 - 14:53

    Annemieke:

    Zozo, je durft wel hoor! Zo te zien heb je het nog wel naar je zin daar, mooie foto's ook op je hyves!

    xx

  • 16 Juli 2010 - 08:37

    Eline:

    He Kirsten,

    Kijk eens aan, jij onderneemt nog eens spannende dingen!
    Geniet ervan!

  • 26 Juli 2010 - 05:28

    Mick:

    had me voorgenomen dit bij te houden , door omstandigheden er niet van gekomen lees dat je je in ieder geval goed vermaakt hebt. hoe was het tussen de " sheep Shaggers" of tewel de Kiwi's . ik ga nog even verdder lezen in je blog .

    Mick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Mijn droomreis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Klaar voor een nieuw reisje

13 Augustus 2010

The last day of all!

13 Augustus 2010

A couple of sick days

08 Augustus 2010

I am back/A killer combi

07 Augustus 2010

Megaupdate deel 4
Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 55226

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: