Visum - Reisverslag uit Vleuten, Nederland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Visum - Reisverslag uit Vleuten, Nederland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Visum

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

15 Mei 2010 | Nederland, Vleuten

Hé allemaal,

Mijn reis komt dichtbij!!! EINDELIJK!! Volgende week beginnen mijn examens en dan ga ik toch alweer bijna weg. Het zal jullie dan ook niets verbazen dat ik er ongelofelijk veel zin in heb.
Zoals ik in mijn vorige blog al schreef houd ik super veel van lijstje. En zo is het eerste lijstje nu zo goed als afgewerkt. Ik heb bijna al mijn spullen voor vertrek. Jullie zien het goed, bijna. Volgens mij lijstje had ik vandaag het laatste en zeer belangrijke item moeten ophalen, het visum. Hoewel dit iets is wat je ook bij vele grenzen kan aanvragen ben ik blij dat ik het van te voren gedaan had.
Ongeveer anderhalve week geleden vroeg ik mijn visum aan bij het visumbureau. Ik dacht het goed geregeld te hebben, bracht een kopie van mijn paspoort bij de ANWB en alles zou in orde komen. Tot ik afgelopen maandag een mailtje kreeg dat ik mijn visum de volgende dag kon ophalen, maar wel even 22 euro extra moest neerleggen. Je zou wel kunnen zeggen dat ik lichtelijk baalde. En dus ging ik vandaag met tegenzin mijn visum ophalen. Ik kaartte bij de eerste zin tegen de ANWB-medewerker al aan dat ik ervan baalde dat ik nog eens 22 euro moest betalen. Hij leefde met me mee en na een gesprek van 10 minuten dacht ik een visum op zak te hebben en helaas 22 euro armer te zijn.
Toch zat mijn verhaal de ANWB-medewerker niet lekker en wilde hij toch uitzoeken hoe het kwam dat ik meer geld moest bijleggen. Hij zocht in de map naar meer aanvragen voor Cuba om te zien of er overeenkomsten waren. Pas nadat hij voor de derde keer zei dat hij bij de aanvragen voor Cuba keek ging er bij mij een belletje ringelen. Cuba??? Ik ga naar Australië. En zo was het probleem gevonden. In plaats van een visum naar Australië op zak te hebben, had ik er dus een voor Cuba en daar kwam dus ook de 22 euro extra vandaan.
Nadat de medewerker het een en ander had gebeld met het visumbureau kwamen we erachter dat Australië en Cuba de enige twee landen waar alleen een kopie van het paspoort nodig is. De werknemer had dus simpelweg gedacht, een kopie dus Cuba!

Al met al heeft het ongeveer 20 minuten geduurd voor we eruit waren wat voor mij de volgende stap was. En ben ik ontzettend blij met het visum voor Cuba. Nu alleen nog even wachten op die van Australië.


  • 20 Mei 2010 - 07:49

    Bryan:

    Ik zou nu je visum voor Cuba verkopen op Marktplaats, haha.

  • 01 Juli 2010 - 10:18

    Evert De Boer:

    Hee Kirsten,
    Wens je een fantastische reis en ben benieuwd hoe jij Australië zult ervaren. Kan trouwens Cuba zeer aanbevelen, al is het al een poos terug dat ik daar ben geweest. Het weer is er heel lekker en de mensen aardig - alhowel Engels -No!

  • 01 Juli 2010 - 13:38

    Eline:

    Hey Kirsten,

    So, jij vertrek overmorgen al ofniet?! Echt super vet!! Heb je ondertussen een reismaat gevonden, en ben je helemaal klaar voor de trip? Jammer dat onze data niet overeenkomen, maar in die hostels tref je snel genoeg mensen om mee te reizen (mag ik hopen, anders zit ik ook met een probleem ;) ).
    Anyway, ik wens je heel veel plezier daar en een goede (en te lange) vlucht!
    Keep us posted!

    Gr,

    Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vleuten

Mijn droomreis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Klaar voor een nieuw reisje

13 Augustus 2010

The last day of all!

13 Augustus 2010

A couple of sick days

08 Augustus 2010

I am back/A killer combi

07 Augustus 2010

Megaupdate deel 4
Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 55220

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: