The Best of My Love - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu The Best of My Love - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

The Best of My Love

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

12 Mei 2017 | Australië, Guildford

Wanneer je denkt dat het dieptepunt al bereikt heb, kom je er altijd achter dat het nog dieper kan, maar ook dat er een weg uit is. Dat is mijn week in een zin samengevat.

Persoonlijk ging ik door een heel diep dal, met heel veel ongemakkelijkheden, maar nu het weekend voor de deur staat moet ik zeggen dat de donderwolken weer langzaam plaats hebben gemaakt voor wat zonnestralen. Nu ik nog maar een week te gaan heb in dit sememster (waar is de tijd gebleven!!) neemt de stapel aan essays en andere opdrachten langzaam af.

Met nog maar een week te gaan betekent het ook dat mijn stage officieel begonnen is. Ik was afgelopen woensdag voor het eerst te gast op Guildford Grammar School en dat was... bijzonder. De middelbare school afdeling is nu nog alleen van de mannen, maar daar komt volgend jaar verandering in en daarvoor moet het een en ander nog voor worden geregeld. De schoolleiding wil het doen overkomen dat niet alle dingen die dit jaar geregeld worden, worden geregeld omdat er volgend jaar ook vrouwen welkom zijn en dus wordt er met spoed een paardrijprogramma geregeld worden.

Als buitenlander kijk ik hier wel stiekem een beetje jaloers naar. Wat was mijn middelbareschooltijd toch anders geweest zijn als ik naast mijn saaie examenvakken ook mee had kunnen doen aan paardrij, roei, voetbal, hockey, turn of andere sport competities, die gewoon door de school geregeld werden. Je kan niet alles hebben. In tegenstelling tot deze leerlingen heb ik wel kennis over 6 verschillende talen. Verschil moet er zijn zeg maar.

De afgelopen weken heb ik me vaak afgevraagd wel schoolsysteem er nu beter is en na mijn eerste observatie dag ben ik er nog steeds niet helemaal uit. We gaan kijken of ik de volgende keer er beter uitkom.

XxX

  • 13 Mei 2017 - 19:10

    Thea:

    Tof hoor zo'n school, maar hier in Nederland mag je gewoon elke dag naar huis om leuke dingen te doen! Ik hoop nog wel te lezen wat je zelf er nu leuker in vindt. Succes met je stage!!

    liefs vanuit een nogal nat Nederland. XXXX
    Temperatuur is eindelijk 20 graden :) :) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Guildford

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 55116

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: