It's Over - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu It's Over - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

It's Over

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

21 April 2017 | Australië, Guildford

Zo erg als ik uitkeek naar de vakantie, zo snel is het voorbij gevlogen en dat terwijl ik alleen de afgelopen 2 dagen weg ben geweest, niet full-time heb gewerkt en vooral heb gestudeerd... Oké, ik heb ook 4 seizoenen van 2 verschillende series op Netflix er in zijn geheel doorheen gejast. Ik denk dat ik wat dat betreft wel iets beter aan time-management kan doen.

De eerste week van de vakantie stond vooral in het teken van bijkomen. Veel slapen, een beetje studeren en zo min mogelijk bewegen. Ik kan normaal na 2 dagen niet meer stil zitten, maar pas na 8 dagen begon het echt een beetje te vervelen. Dat was ook precies de dag waarop ik naar mijn oude woonplaats (Capel) ging met twee collega's om wat te gaan duiken.

Na een lange ochtend die alles liep behalve gepland, waren we dan onderweg naar Busselton. Rond 1 uur liepen we compleet bepakt het zeewater in om de komende 1,5 uur te genieten van vis, inktvis, zeesterren, een dode kat en andere onderwater organismen. Compleet bevroren kwam ik dan ook weer de zee uit.

De tweede duik begonnen we rond zonsondergang en ik moet zeggen, mijn lichtje ging toen ook wel een beetje uit. Normaal zwem ik altijd rustig voorop, maar nu was ik degene die geregeld achterop lag. Op een bepaald moment scheen iedereen zijn duiklampen op mij. Mijn gedachten: 'Ik kom eraan jongens'. Om vervolgens voorbij gegleden te worden door een zeehond. Het ging dus helemaal niet om mij.

De tweede dag hebben we nog gedoken bij Canal Rocks waar het water blauwer was dan ooit. Desondanks was het onderwater niet zo heel helder, maar we hebben ons toch nog wel prima kunnen vermaken met twee grote roggen, vele kleine visjes en nog een grote zwart/gele vis die we nog steeds proberen te identificeren. Tijdens mijn tweede duik van de dag, besefte ik dat het mijn 50ste duik in totaal was, en net als met leeftijd is dat een prestatie waard.

Laten we hopen dat ik de trent kan voortzetten. Al moet ik volgende week weer gewoon naar de universiteit.

XxX

  • 22 April 2017 - 19:30

    Thea:

    Altijd jammer dat de vakantie weer voorbij is. Daarom is het ook zo fijn om ervan te genieten.
    Succes met alles XXX.....en tot snel ( voor je het weet is hier de zomer alweer voorbij en is het al snel weer oktober)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Guildford

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 55149

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: