Just Keep Swimming - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Just Keep Swimming - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Just Keep Swimming

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

06 Maart 2017 | Australië, Guildford

Het studiejaar is begonnen en hoe? Op dag 1 viel ik plat op mijn bek op een verlaten fietspad - iets met zonder handen fietsen en een jasje uittrekken - en na 5 dagen duizelden de lessenplannen door mijn hoofd. Ik keen uit naar het weekend. Helaas - voor mijn hoofdrust, maar goed voor mijn bankrekening - stonden er twee werkdagen gepland en dus ben ik blij dat het maandag is.

Op maandag heb ik 's ochtends 1 lecture. Deze worden echter ook opgenomen zodat je ze via het internet terug kan kijken. Aangezien ik liever om 8 uur 's ochtends me nog een keertje omdraai, heb ik besloten mijn maandagen te gebruiken om me in te lezen, mijn lesplannen uit te denken en een beetje bij te komen van het weekend. Vergeleken met vorige week is vandaag een veel beter begin van de week.

Inmiddels ben ik er wel achter gekomen dat ik eigenlijk geen idee heb wat kinderen (zouden moeten) lezen in Australië. Afgelopen week heb ik meerdere titels voorbij zien komen, waar ik nog nooit van gehoord heb. Hier moet ik dus flink aan gaan werken. Het eerste boek op het programma is wel een bekende. Echter is het voor mij wel decennia geleden dat ik de GVR heb gelezen. Daarbij weet ik zeker dat dat in het Nederlands was en dus lees ik in mijn vrije minuten nu the BFG.

Een voordeel van Engelse Literatuur, Max Havelaar hoef ik sowieso niet te lezen.

XxX

  • 11 Maart 2017 - 19:40

    Thea:

    Max Havelaar is sowieso niet fijn om te lezen, net als Multatuli, dus wees maar blij dat je die kan overslaan.....is toch ook niks voor kinderen van de basisschool. Dan kan je beter GVR nog een keer lezen, dat is nog wel leuk.... en mag je geen nederlandse schrijvers introduceren?

    Succes en veel plezier met het lezen van kinderboeken. XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Guildford

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 55147

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: