Stay With Me - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Stay With Me - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Stay With Me

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

24 Februari 2017 | Australië, Guildford

"Ladies and Gentlemen, welcome to Perth. The temperature is 18 degrees at the moment," is was ik op 2 uur na precies een jaar geleden hoorde. Met andere woorden ik zit nu al een jaar in Australië en wat voor een jaar is het geweest.

Van schapen hoeden tot fruit plukken, wonen in een 3 miljoen dollar huis tot aan het hebben van een eigen kamertje 20 km van de universiteit vandaan. Een jaar met veel nieuwe mensen en ook een paar bekende gezichten. Een jaar waar ik elke dag nog het gevoel heb dat ik een soort van op vakantie ben en vooral waar de zon zoveel meer schijnt dan in het koude kikkerlandje.

Nu moeten jullie niet denken dat ik nooit aan Nederland denk. Er zijn momenten dat ik maar al te graag even een bakkie pleur wil doen (oké, thee, ik drink helemaal geen koffie) of even bij de appie een goedkope fles wijn halen, of een kaassoufflé eten, maar dan ook weer snel terug naar Australië.

Vorig jaar kwam ik hier aan met een koffertje en een backpack, maar dat assortiment is inmiddels wel gegroeid en zal zeker nooit in een tas meer terug. Vorig jaar had ik ook geen baan, geen idee wat ik ging doen en nu heb ik zowel een bijbaan als een studie met een doel.

Het komende jaar zal ik voor veel uitdagingen staan, een bliksembezoek aan Nederland brengen, maar vooral net zoveel genieten van het hier zijn als vorig jaar!

XxX

• 26 Februari 2017 - 11:38

Thea:

Bij je bliksembezoek eten we chinees, gehaktballen, kaassoufflees en alles wat je lekker vindt en weer een hele tijd op moet teren.....succes met alle uitdagingen, maar dat gaat vast wel goed komen.

Liefs Mama XXX