All I Want For Christmas... - Reisverslag uit Capel, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu All I Want For Christmas... - Reisverslag uit Capel, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

All I Want For Christmas...

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

27 December 2016 | Australië, Capel

De afgelopen weken is er zoveel gebeurd en veranderd dat ik er nog een beetje van aan het bijkomen ben. Twee weken geleden kreeg ik een beetje schrik, omdat ik mijn vierjarenplan in de prullenbak kon gooien. Mijn idee om nog een jaar een Working Holiday Visa te doen om geld te sparen zodat ik daarna een eenjarige docentenopleiding kon betalen. Wat bleek! Die eenjarige opleiding bestaat alleen nog maar in 2017, in 2018 wordt hij vervangen door een 2-jarige opleiding en dus worden de kosten ook 2x zo hoog. Dus ging mijn plan zo de prullenbak in.

Nu ben ik gelukkig gezegend met een geweldige familie en hebben zij besloten mij te steunen met mijn financiële kosten en dus heb ik mijn plan aangepast. Nu ga ik volgend jaar een eenjarige opleiding doen en dat begint langzaam door te dringen, want zoals Marco maar vaak genoeg gezongen heeft zijn de meeste dromen bedrog en had ik nooit verwacht dat deze droom zowaar werkelijkheid wordt en dat is eigenlijk best wel eng. Stiekem wacht ik nog ergens op de kink in de kabel, want het gaat tot nu toe nog allemaal als gepland, en dat ben ik niet gewend.

Dan een andere droom die van het weekend tot werkelijkheid kwam, kerst in de zomer! En geloof me, het kerstgevoel was bij mij niet echt aanwezig. Ik ben denk ik zo gewend aan het koude weer en de vroege duisternis, dat het meer voelde als een verjaardagsfeestje. Desalniettemin was het wel ontzettend gezellig en ben ik zowaar een minionbeker en een bordspel rijker.

De komende weken wordt er nog wel gewoon kiwi's geplukt en een lijst afgewerkt met de dingen die nu allemaal geregeld moeten worden voor ik aan het nieuwe studiejaar kan beginnen. Gelukkig heb ik daar nog iets minder dan 2 maanden voor. Maar het is zoveeeeeeel dat moet gebeuren. Dus als het even stil blijft dan ben ik of aan het studeren voor mijn Engelse toets, een kamer aan het zoeken, verhuizen, of een bijbaan aan het zoeken of aan het bijkomen op het strand ;-).

Gelukkig nieuwjaar alvast!

XxX

  • 30 December 2016 - 11:00

    Thea:

    Fijn dat we jouw geweldige familie kunnen zijn!
    Wat voor ons toch wel een beetje dubbel is......want je blijft aan het andere eind van de wereld hangen.
    Hopelijk kunnen we je komen bezoeken, maar of dat al volgend jaar is??????? Geen idee. We gaan het zien. En in ieder geval bij het grote feest komend jaar.

    Liefs vanuit koud Vleuten! XXXX

    PS hoor net dat er auto's in Vleuten uitgebrand zijn, maar gelukkig zijn het niet die van ons. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Capel

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 55206

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: