Is it Worth it, Let me Work it. - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Is it Worth it, Let me Work it. - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Is it Worth it, Let me Work it.

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 Mei 2015 | Australië, Perth

En weer is er een week voorbij en ik moet zeggen dat ik stiekem de nachtjes tot ik weer op Nederlandse bodem sta aan het aftellen ben. Misschien is dat ook wel omdat ik weet dat de periode van stressen over cijfers, plannen van dingen doen en een 39 uur durende vliegreis dan ook voorbij is.

Als ik kijk naar alles wat ik nog moet doen (1250 woorden essay, 1500 woorden essay, 1500 woorden research verslag, 4000-6000 woorden BA thesis, toets Chinees, mondeling Chinees, tentamen Antropologie, tentamen Historische linguïstiek en een tentamen Chinees) vraag ik me af wat er in hemelsnaam met de tijd is gebeurd en waarom ik niet eerder ben begonnen met al het werk. Dit is niet specifiek voor studenten in Australië. In Nederland werd ik er ook steeds beter in om te wachten tot het laatste moment, want met dank aan mijn studie journalistiek werk ik prima onder druk en schijn ik op dat soort momenten juist de mooiste verslagen te schrijven. Op hoop van zegen het dan nog maar eventjes uitstellen door het schrijven van deze blog :-P.

Verder moet er natuurlijk ook gewoon tijd gemaakt worden voor leuke dingen. Gisteren ben ik met nog vijf andere uitwisselingsstudenten gaan surfen (John (US), Anthony (US), Jenny (US), Sara (België) en Miguel (Singapore)). Ik was de enige die ooit eerder op het surfboard had gestaan en dus voor we het water in gingen heb ik ze een spoedcursus surfen op het strand gegeven. Het lukte de mannen vooral toch beter dan ik, want na anderhalve uur heb ik wel geteld maar een keer op mijn board gestaan. Verder ben ik zo'n 3 keer in de wasmachine terecht gekomen, heb ik zeker een liter zeewater opgeslokt en ben ik een pro-bodyboarder geworden, maar een pro-surfer zit er nog niet echt in.

Ook heb ik afgelopen woensdag flink verloren met bowlen. Maar dat viel te verwachten als de competitie uit drie mannen met balgevoel bestaat. Ik zeg gewoon dat het komt dat het geen discobowlen was, dus de motivatie om een strike te gooien was ook niet zo groot. Er stond tenslotte geen lolly tegenover. Overigens stond er naast ons een man op twee banen te spelen. Voor hem was bowlen echt een sport, inclusief handdoek en eigen ballen. Helaas, gooiden sommige newbies onder ons constanter dan hem - ik gooide constant heel slecht... is ook een constante.

Deze week staat er naast al het bovenstaande werk oplossen ook nog een formeel diner op het programma. Ik hoop voor een prikkie een jurk te kopen in de thriftshop en anders doe ik lekker exact hetzelfde aan als de vorige keer.

Tot over 61 nachtjes ;-).
XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 55273

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: