Let the sun shine! - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Let the sun shine! - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Let the sun shine!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

22 Maart 2015 | Australië, Perth

De afgelopen week had werkelijk waar zijn ups en downs. Ik heb twee toetsen gehad, die niet zo heel erg lekker gingen (gelukkig tellen ze ook niet zwaar mee dus ik heb nog genoeg ruimte om het cijfer te verbeteren), maar daardoor zakte mijn motivatie wel even. Gelukkig had de week ook ups. Zo hadden we vrijdag Rivercruise. Deze bootrit wordt omschreven als "the best night of your life". Het feit dat ik betere avonden heb gehad wijd ik maar even aan een cultuur verschil, maar vermaakt heb ik me zeker.

Aangezien er aan elk feestje wel een thema zit, waren we allemaal verkleed als een celebrity. Ik heb een jurk geleend van een medecollege persoon en dompte mezelf in de stijl van Nicole Kidman à la Moulin Rouge, inclusief de plakkousen en hoge hakken. Ik had natuurlijk totaal niet stilgestaan bij het feit dat een boot wellicht niet heel erg stabiel is en dat hoge hakken dan op zich niet echt het beste schoeisel is. Dus na een uur gingen de hakken uit, met uitzondering van het toiletbezoek. De wc's zelf spoelden namelijk niet door dus om daar nu op blote voeten naar binnen te lopen leek mij een garantie op ..... Je weet wat ik bedoel.

Naast het bootfeest stond er nog een belangrijk evenement op het programma dit weekend: de intercollege atletiek wedstrijd. Aangezien alle andere intercollege sporten een bal bevatten leek me dit de enige waar ik echt mezelf kon inzetten op enigszins sterke punten. Ik had me ingeschreven voor de 100m - b divisie. Aangezien we met te weinig mensen en het meisje van het kogelstoten te laat was heb ik me ook opgeofferd voor het kogelstoten en de 800m. De dag begon lekker chaotisch, maar op zich goed, want wonder boven wonder won ik de b-divisie kogelstoten (ik weet ook niet hoe dat gebeurde). Helaas, moest ik dat wel bekopen met een zeer teleurstellende prestatie op de 800m wat mij echt heel erg op brak, want na 600m kwam de welbekende man met de hamer en was ik niet meer vooruit te branden. Helemaal teleurgesteld kon ik niet zijn, want ik had als doel om niet laatste te worden en met een voorlaatste plaats was dat doel bereikt.

Mijn revenge wilde ik halen op de 100m sprint, maar helaas had de 800m me zo opgebroken dat ik niet meer alles eruit kon halen. Volgens mij ben ik vierde geworden, maar het kan ook derde zijn, want ik was echt heel dicht bij op het einde.

Voor de komende week gaan we maar we even goed de boeken induiken en zorgen dat alle demotivatie van afgelopen week weer omgezet worden in een goede motivatie om er nog harder voor te werken. Australië is nu eenmaal te leuk om al na 4 maanden te moeten verlaten.

XxX

  • 26 Maart 2015 - 17:07

    Oma Van Schalkwijk:

    Hallo Kirsten,
    Het is niet zo, dat ik naar je verslagen kijk hoor, ik heb ze allemaal gelezen en er erg van genoten.
    Voortaan zal ik netjes reageren, Oké?
    Ik had wel verwacht, dat het je daar goed zou bevallen, dit wist ik al voor dat je er heen ging.
    Zo gauw als ik een (leuke) kaart heb gevonden, stuur ik hem op.
    Groetjes,
    Oma

  • 03 April 2015 - 10:47

    Kirsten:

    He Oma,

    Je hoeft niet per se te reageren hoor! Ik wist gewoon niet zeker of je het wel las en ik dacht dat je vast wel wilde weten wat ik hier allemaal deed. Dus vandaar dat ik je even een mailtje heb gestuurd. Ik zie je kaartje graag te gemoed!

    XxX Kirsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 55285

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: