Let's start the Countdown - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Let's start the Countdown - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Let's start the Countdown

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 September 2014 | Nederland, Utrecht

De afgelopen tijd heb ik vaak de vraag gekregen. "Kirsten, wanneer ga je weer op reis?" of "Ga je deze zomer nog ergens heen?". Helaas, kwamen de mensen bedrogen uit, want mijn zomer bestond uit niets anders dan werken en studeren. Studeren in de zomer? Ja, en dat allemaal voor een goed doel.

Afgelopen februari ben ik door de Universiteit van Utrecht kandidaat gesteld voor een uitwisselingsprogramma met de University of Western Australia in Perth. Natuurlijk ben je niet direct aangenomen en kan je beginnen met het plannen van je reis. Naast een studentenvisum, genoeg studiepunten ben je ook verplicht een Engelse taaltoets te halen. Dat is mij vorige week gelukt en dus is de kans nu nog groter dat het allemaal echt gaat gebeuren. Er zijn namelijk maar twee voorwaarden om aangenomen te worden in Perth, eentje daarvan is het behalen van deze toets en over de andere schijnen ze niet heel erg moeilijk te doen.

Waar het in het kort op neer komt, NIETS IS ZEKER. Maar zodra de kans groot is dat je aangenomen wordt is het tijd om echt te gaan plannen. Te beginnen met het boeken van een ticket. Hoe vroeger je boekt, des te lager liggen de prijzen en des te betere plekken kan je kiezen in het vliegtuig.

Omdat ik tussen het laatste verplichte onderdeel hier in Utrecht en de start van het jaar in Perth een maand vrij heb, heb ik besloten mezelf niet te vervelen met een vlucht van 20 uur, waarbij ik zeker 2,5 uur uit mijn neus kan vreten in Singapore Airport. Na wat rondgevraagd te hebben ga ik mezelf wel een 12,5 uur durende vlucht aan doen naar Singapore om vervolgens anderhalf uur later nog een uurtje te vliegen naar Kuala Lumpur.

Na een paar daagjes Kuala Lumpur, vlieg ik door naar Perth om daar kennis te maken met het Australische studentenleven.

Ik kan niet wachten!!!

XxX