Easter Holidays - Reisverslag uit Newman, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Easter Holidays - Reisverslag uit Newman, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Easter Holidays

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

30 Maart 2018 | Australië, Newman

En zo was het bijna het eind van periode 1. Ik heb af en toe nog steeds geen idee wat ik doe en ik heb het gevoel dat ik in een korte tijd zoveel geleerd heb, dat ik niet weet wat ik in hemelsnaam gedurende mijn studie heb gedaan. Niet alleen heb ik veel geleerd over mijn werk en mijn studenten, maar ook over mijzelf.

Studenten zijn soms heel erg goed in een spiegel voorhouden. Zeker de jongere studenten zeggen gerust: 'Je ziet er slecht uit vandaag, juf.' Waarbij je denkt, ja.. met slechts drie uur slaap zie jij er ook niet erg fris uit. Gelukkig, zijn er ook genoeg goede dingen die de studenten zeggen, zoals 'Ik haat je' en 'Jij discrimineert'. Wat dan heerlijk weggefuifd wordt door 'Je bent de beste docent!' en 'Ik durf dit alleen tegen jou te zeggen, want jij bent de enige die ik vertrouw.' En dat laatste is precies waar ik het meest over mijzelf leer.

Ben ik echt een goede docent? Ik denk totaal nog niet. Er zijn genoeg momenten waarop ik mezelf zie falen en met gekruiste vingers hoop dat niemand het gemerkt heeft. Waar ik wel goed in ben is het open staan voor anderen, anderen in hun waarde laten en kinderen de macht geven over wat ze wel en niet met mij willen delen. Dit is iets waarvan ik denk dat het heel normaal is, maar het toch niet altijd zo blijkt te zijn.

Toen ik mijn collega's gisteren over The Passion vertelde, werd er gelachen over hoe stom het wel niet was. Tot zover open staan en anderen in hun waarden laten. Ik ben zelf niet gelovig, maar toch kijk ik er elk jaar na. De verbroedering, het respect en de diversiteit in The Passion is iets waar Nederlanders trots op mogen zijn. Het feit dat er in de professie niet alleen Christenen meelopen, maar mensen van allemaal geloven en ongelovige laat zien hoeveel respect we voor elkaar hebben. Dit is iets wat ik soms in Australië wel mis.

Ik denk dat dit ook wel iets is waarom sommige studenten juist wel met mij willen praten. Zoals een leerling een paar weken terug zei "Je kan haar alles vertellen. Zij oordeelt niet." En ik denk dat het precies dat is, wat mij mij maakt en dat komt door mijn Nederlandse opvoeding, dus papa en mama, bedankt voor dat!

Nu het Paasweekend voor de deur staat, heb ik een paar dagen vrij. Dagen waarop ik lekker voor mezelf kan zorgen en wat achterstallig werk dan inhalen en wellicht weer wat meer van de omgeving kan zien. Al moet ik zeggen dat met een gemiddelde temperatuur van 40 graden, ik waarschijnlijk Pasen in het genot van mijn eigen airco ga doorbrengen.

Fijne Pasen!

XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newman

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 55141

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: