Back to Business - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Back to Business - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Back to Business

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

21 Juli 2017 | Australië, Guildford

En toen was de eerste week van mijn laatste semester alweer voorbij. Het is gek hoe snel dat dan gaat. Ik heb in een week zoveel informatie gekregen dat mijn handen alleen maar jeuken om hard aan het werk te gaan. Ik denk dat ik zelden zo gepassioneerd en gemotiveerd was om te werken.

Daarnaast weet ik dat ik over 3 weken alweer op weg ga naar mijn tweede stageplek. Dit zal voor mij een hele bijzondere worden omdat ik niet in Perth zal verblijven, maar zo'n 1600km naar het noorden zal reizen. Een groter verschil met mijn eerste stage kan ik haast niet krijgen.

Nu kan ik me voorstellen dat jullie denken, goh.. wat zijn de verschillen dan? Een school is een school toch? Het verschil zit hem dat ik in Perth op een privé-school les gaf. Hier is er veel meer support en zijn er meer financiele middelen om de studenten te helpen. Omdat de leerlingen zich dan meer gesteund voelen zullen ze dan uiteindelijk meer gaan werken wat dan weer betere resultaten opnoemen.

In afgelegen gebieden zijn er veel minder financiele middelen. Daarnaast is de ratio indigenous en non-indigenous mensen veel groter in het noorden. Door een verschrikkelijk verleden (voor meer informatie zoek op Stolen Generations) is de houding van de indigenous niet het meest open naar westerse scholing. Daardoor komen veel indigenous kinderen niet naar school of worden thuis door hun ouders niet gestimuleerd om het goed te doen op school. Dit leidt dan weer tot een achterstand, wat dan weer resulteert in meer vervelend gedrag omdat de leerlingen niet mee kunnen komen.

Nu wil ik wel zeggen dat dit is wat mensen zeggen dat ik moet verwachten. Of het ook echt zo zal zijn kan ik je over 4 weken vertellen. Ik heb er in ieder geval wel erg veel zin in. Het weer speelt natuurlijk ook wel een beetje mee. Het is nu midden in de winter en het regent geregeld. In mijn tijdelijk verblijf duikt het overdag niet onder de 25 graden in de winter. Naar.. ik weet het. Maar zo kan ik toch een beetje meedelen in de zomervakantieverhalen vanuit Nederland.

XxX


  • 21 Juli 2017 - 09:27

    Thea:

    Nou ik ben benieuwd hoe je het daar gaat vinden. Gelukkig hoef je niet alleen.
    Veel succes en we kijken uit naar je verhaal! XXXX

    En....inderdaad naar zeg dat de temperatuur niet onder de 25 graden komt. Dat kunnen we hier zelfs in de zomer niet garanderen. Dus hoezo meedelen in de zomerverhalen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Guildford

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 55138

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: