Bad Romance - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Bad Romance - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Bad Romance

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

08 Juli 2017 | Australië, Guildford

Vakanties! Het klinkt altijd leuker dan ze daadwerkelijk zijn. Het nadeel van vakanties hebben in plaats van ze nemen is dat ik vaak noodgedwongen dagen thuis doorbreng. Dit vind ik altijd 3 tot 4 dagen leuk, maar daarna begint het me al te irriteren, omdat ik gewoonweg niets te doen heb, geen druk voel en me maar lastig kan aanzetten tot het doen van iets nuttigs.

Nu heb ik de afgelopen week wel het een en ander gedaan. Ik heb wat vrienden gezien, heb eindelijk een jurk gevonden voor mijn broers bruiloft en ben ik gaan indoor rots klimmen - mijn spieren voelen dat nu nog - maar van het voorwerken en herzien van mijn lesmateriaal is nog niet echt iets gekomen. Nu heb ik nog een week te gaan en is er allemaal dus nog niets aan de hand. Al zou het beter zijn als ik er toch echt een keer mee ga beginnen.

Daarnaast is de winter nu echt hier en regent het veel, daalt het kwik maar al te vaak naar 'slechts' 15 graden. Nu weet ik dat ik als Nederlander een stuk kouder gewend ben, maar met enkel glas, geen vloerverwarming en ook geen centrale verwarming vind ik mezelf vaak bibberend van de kou onder drie dekens op de bank.

Voordeel is wel dat dit het meest geschikte weer is om te gaan hardlopen en aangezien ik op 22 oktober de (hopeloze) strijd aanga met mijn toekomstige schoonzusje moet ik echt gaan trainen. Ik zal daar morgen mee beginnen dan, mijn spieren doen nu nog te veel pijn van het klimmen gisteren. Daarbij denk ik dat de 160km per week die ik vanaf volgende week moet fietsen om van en naar de universiteit te komen ook wel zou helpen ;-).

Tot slot, bedenk ik me soms dat ik echt al lang niet meer in Nederland geweest ben, nu in totaal 16,5 maand. Voor mij lijkt het dan haast of er niets veranderd in die tijd. Ik denk nog dat een van mijn beste vrienden in Nederland woont, of dat mijn oud-huisgenoten nog steeds in hetzelfde huis wonen. De werkelijkheid is dat dat helemaal niet zo is, maar echt beseffen doe ik dat niet. De vorige keer dat ik een ruime tijd weg was, vond ik het al gek als een fietspad was veranderd, maar in ruim 16 maanden verandert er veel meer dan in 4,5. Desondanks, kan ik niet wachten op die ene week in oktober dat ik in Nederland zal zijn en iedereen weer kan zien. De omstandigheden mogen dan veranderd zijn, de sociale contacten verbreken over het algemeen niet zoveel, dan voelt het toch wel weer zo goed alsof we elkaar gisteren voor het laatst hebben gezien.

XxX

• 14 Juli 2017 - 12:57

Thea:

Ik kan niet wachten tot ik je eindelijk weer eens in het echt zie!