Do You Want A Little Bit Of My Love - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Do You Want A Little Bit Of My Love - Reisverslag uit Guildford, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Do You Want A Little Bit Of My Love

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

27 Mei 2017 | Australië, Guildford

En toen was het eindelijk klaar. Ik heb zojuist mijn laatste opdracht van het semester ingeleverd en daarmee kan ik dan eigenlijk een beetje achterover leunen. Ik heb de komende 5 weken nog genoeg te doen. Vanaf nu zal ik full-time stage lopen en dus veel lessen plannen en reflecties schrijven, maar geen vele tabbladen meer open om essays te schrijven, die vrijwel elke keer hetzelfde herhalen.

De visie op het onderwijs vanuit de universiteit voor elk vak is vrijwel hetzelfde: maak het relevant. Iedereen kan zich wel herinneren dat ze zich minimaal een keer per jaar afvroegen 'en waar hebben we dit voor nodig?' De universiteit is dus van mening dat alles een link moet hebben met de realiteit.

De realiteit van mijn stageschool is dat het nogal traditioneel is. Ik geef les, jij luistert en ja.. je hebt dit nodig voor je examen. Dit is niet precies mijn stijl van lesgeven en ondanks dat ik de 'vrijheid' heb om te doen wat ik wil, word ik wel vaak genoeg terug in het traditionele klaslokaal waar ik een uur lang bezig ben iedereen stil te krijgen en na een uur volledig bekaf ben omdat ik zo hard heb moeten werken.

Nu moet ik zeggen dat ik pas een uurtje lesgegeven heb, waarin ik een onderwerp moest introduceren waar ik zelf nooit echt mee geoefend heb, dus wat dat betreft kon ik wel alle hulp gebruiken en zo dus eindigde als een van vele ik-praat-het-hele-uur docent. Ik hoop dat ik me de komende vijf weken wat meer kan ontwikkelen tot de docent die ik wil zijn, in plaats van de docent die ze verwachten dat ik zal worden. Ik ben me er ook wel bewust van dat dat een hele uitdaging gaat worden.

XxX