Drank en Drugs - Reisverslag uit Nedlands, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Drank en Drugs - Reisverslag uit Nedlands, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Drank en Drugs

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

14 Oktober 2016 | Australië, Nedlands

Met zo'n titel kan je haast niet bedenken dat het goed met me gaat. Voor de mensen die mij een beetje kennen, weten dat ik af en toe een drankje (of af en toe heel veel drankjes) lekker vind, maar drugs een beetje uit de boze vind.

Waarom dan toch deze titel? Nadat ik terug kwam van vakantie, kon ik alle was die het gezin bij elkaar gesprokkeld had in mijn afwezigheid gaan opvouwen. Het resultaat, 6 vouwen per dag en dat twee dagen lang. Aan het eind van zo'n dag heb je wel een drankje (lees halve fles wijn) verdiend.

De drugs slaan meer op het Engelse woord voor medicijnen. Nu ik bijna 8 maanden uit Nederland ben raakt mijn Nederlandse voorraad aan (anti-conceptie)pillen op. Om nieuwe te krijgen moet ik hier eerst naar de dokter, want ook in Australië is de pil alleen op recept te verkrijgen. En dus boekte ik een afspraak in bij de dokter op dinsdag. Nu is net zoals scholing in Australië, ook een dokters bezoek niet gratis. En dus besloot ik er maar alles uit te halen wat er te vinden viel.

Zo was ik op dinsdag gestoken door een mug. Gedurende mijn wijnavond groeide de muggenbult uit tot de grote van mijn eigen hand - en ja, ik overdrijf dat niet. In het midden van de nacht werd ik dan ook al krabbend wakker. Dus besloot ik de vraag voor te leggen aan de arts in kwestie. Zij was zeer behulpzaam - ze had er tenslotte zelf ook last van - en dus schreef ze me anti-histamine en anti-ontstekingspillen voor. Die laatste moet ik per se in de ochtend nemen, omdat ze je wakker houden.

Zoals je je dan ook wel kan voorstellen, ben ik de afgelopen dagen nogal stuiterend de dag doorgekomen. Vandaag stopt de zeer korte kuur echter en ik merk dat ik echt SUPER ENTHOUSIAST ben. Maar waarvoor??? geen idee. Ik kan me niet voorstellen dat het is omdat ik regionaal werk moet zoeken en per dag zo'n drie keer afgewezen word, of gewoon helemaal geen antwoord krijg.

Misschien is het omdat het morgen weekend is en ik weer een week in Perth heb mogen meemaken. Of het feit dat ik gisteren ontzettend lekkere koekjes heb gebakken (had ik niet al iets gezegd over energie?!?!?!) en ik niet kan wachten tot ik er weer twee mag eten. Laten we in ieder geval hopen dat ik vanavond gewoon een beetje slaap.

XxX

  • 14 Oktober 2016 - 10:01

    Herma Bos:

    Jij maakt ook van alles mee

  • 14 Oktober 2016 - 16:43

    Thea:

    Welterusten dan maar!

    Fijn dat je er zo goed geholpen bent. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Nedlands

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 55164

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: