Let's Just Get to Know Each Other - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Let's Just Get to Know Each Other - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Let's Just Get to Know Each Other

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

10 Augustus 2016 | Australië, Perth

De dagen gaan langzaam voorbij, maar ze worden steeds vaker gevuld met een sociaal leven. Dit keer niet met mensen van college, maar met andere Nederlanders. Zo ben ik gisteren met April meegegaan toen ze haar tongpiercing liet zetten.

Nu moesten ze voor de piercing gezet kon worden eerst nog haar tongriem doorsnijden. Een procedure die ze in Nederland niet uitvoeren, maar hier binnen drie tellen geregeld wordt. Ik zat netjes als een preutse tiener in het hoekje naar de grond te staren, want erg veel zien om dit van dichtbij te zien had ik nu ook weer niet. Maar ik weet wel hoe spannend het kan zijn en dat het dan fijn is om iemand bij je te hebben die je steunt en je tenminste een beetje kent.

De rest van de middag stak ze onbedoeld haar tong uit naar mensen, om in ramen haar eigen tong te kunnen bestuderen. Niet realiserend dat er aan het andere kant van het raam een groep mensen heerlijk zat te lunchen. Hier kon ik dan ook weer ontzettend om lachen.

De piercingzetter in kwestie had trouwens zo uit Orphan Black kunnen lopen als Neolition aanhanger. Niet alleen had hij piercings en tatoeages overal, maar ook nog onderhuidprothese of zo. In het midden van zijn voorhoofd (waar je derde oog zich bevindt) zat een driehoek en op zijn jukbeenderen zaten dan drie stukken, zodat het eruit zag als kieuwen. Een beetje awkward vond ik zelf, maar verder een aardige en goede piercingzetter.

Afgelopen weekend heb ik ook weer gedoken. Ja, dat kan nog steeds ook al is het midden in de winter. Nu stond er niet een normale clubduik op het programma maar het opruimen van een duikplek. Perth Scuba heeft Ammo Jetty (Freo/Rockinham) geadopteerd en dus moeten we dat schoonmaken. Op de steiger zitten altijd veel vissers die bedoeld en onbedoeld rotzooi in de oceaan gooien. Aan ons dus om dat eruit te halen. Nu was het weer niet heel erg geweldig, de wind kwam van zee en dus wat het zicht onderwater ook totaal niet te aanwezig. Met pakweg 50 cm zicht raakte ik dan ook mijn buddy kwijt. Alleen had zij pas na 10 minuten door dat ze niet mij aan het volgen was. Intussen was ik al volgens de regels naar het oppervlak gezwommen en langzamerhand aangespoeld.

De duik werd afgesloten met een heerlijke kip parmigiano en een goed glas cider. Al met al toch nog wel een lekkere duik :).

XxX

  • 19 Augustus 2016 - 09:18

    Thea:

    Wat leuk dat je blog gewaardeerd wordt door mensen die je niet kent.

    Groetjes vanuit heerlijk (en soms nat) Nederland. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 55208

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: