Happy Birthday to Me! - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Happy Birthday to Me! - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Happy Birthday to Me!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

30 Mei 2016 | Australië, Perth

En zo ben je opeens een kwart eeuw oud en zit je nog steeds in Australië. Ik moet toegeven, toen ik jonger was had ik niet voorgesteld dat mijn 25e verjaardag gevierd zou worden in Australië, net zo als mijn 24e verjaardag. Het nadeel van verjaren in het buitenland is dat je nooit goed weet wat je moet verwachten. Veel mensen ken je pas net en weten net je naar, maar zijn niet de mensen die je al rennend komen feliciteren, taart voor je maken of je favoriete boek geven. Zo'n verjaardag komt toch al gauw uit op een gewone dag.

Het bleef lang een gewone dag, met het dieptepunt het kwijtraken van een kind. Na 20 minuten toch maar de vader bellen om erachter te komen dat er sprake was van een miscommunicatie en dat hij de dochter al had opgehaald. Allemaal opgelost en dus kon ik met een gerust hart naar huis waar er cadeautjes voor me wachtten. Mijn moeder had mijn host-familie gevraagd haar te helpen met het kopen van cadeautjes namens het hele gezin, dat is toch allemaal wat lastiger als je niet in hetzelfde continent woont. En dus ben ik nu in het bezit van een warme pyjama, warm vest en nog meer kleren.

En geloof me die zijn hard nodig. Daar waar de gemiddelde temperatuur overdag nog steeds 20 graden is (waarom heb je dan in hemelsnaam warme kleren nodig??) is het in huis meestal een graadje of 14 en is er verder geen kachel en vloerverwarming in huis.. Resultaat, ik zit de hele dag te bibberen in huis, terwijl het buiten lekker warm is. Ook koelt het 's avonds af naar een graad of 10, dus dan komen die warme kleren ook wel van pas.

De rest van de week verliep vrij standaard. Dansen en zingen op zaterdag, duiken op zondag en voor je het weet is het dan weer maandag en gaat de wekker weer om 6.45. Overigens zijn we hier in West Australië van het weekend opgeschrikt door een ware aardbeving. Het koste maar 5.2 op de schaal van Rigter om veel mensen de wenkbrauw te doen rijzen. Ikzelf werd er wakker van dacht half slapen: "O het is een aardbeving" en sliep vervolgens weer vrolijk verder. Het epicentrum lag daarbij 600km van Perth vandaan, dus het feit dat we iets voelden was al een wonder.

Ik ben benieuwd wat voor een gekke dingen mij verder tegemoet komen. Ik ga deze week in ieder geval nog mijn verjaardag vieren met een lekker drank, of 2, of 3, of heel veel. En genieten van mijn lang weekend (4-dagen) vrij.

XxX

  • 30 Mei 2016 - 10:07

    Miranda :

    Gefeliciteerd!!!

  • 30 Mei 2016 - 15:52

    Erikje:

    Van harte gefeliciteerd en nog heel veel jaren gezondheid en geluk in Australie of waar dan ook.

  • 04 Juni 2016 - 18:27

    Thea:

    Ja soms is het handig en leuk dat je zo'n sneeky moeder hebt, die toch nog vanaf de andere kant van de wereld een kadootje voor je regelt. De rest mag je er zelf bij scoren en ik weet het .... het is alsnog een beetje laat, maar ik hoop dat je een fijne dag gehad hebt en dat je in het weekend je verjaardag nog uitgebreid hebt kunnen vieren met je vrienden .... en een happie en een snappie.....Tot skype maar weer!!! XXXX Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 55145

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: