Big Girls Don't Cry - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Big Girls Don't Cry - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Big Girls Don't Cry

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

11 April 2016 | Australië, Perth

Ik had net de vier hele weken gehaald, maar toen was het ook wel op. Na 27 dagen werken van 's ochtends vroeg tot vaak ver na zonsondergang, kon ik het niet meer aan en dus bood ik mijn ontslag aan bij de boer. Ik was wel zo netjes om te wachten tot mijn vervanger in aantocht was en dus ben ik vandaag aangekomen waar ik mijn reis begon in Perth.

Mijn tijd op de boerderij was niet allemaal drama maar ik moet zeggen dat de 20gb per maand (die wij voor april er in 6 dagen doorheen gejast hebben), het gebrek aan water en een rioolsysteem dat niet aangesloten is op de gemeentelijke riolering wel een megagroot verschil is met alles wat ik gewend ben. Al met al kon dit Nederlandse dorpje het leven op een afgelegen boerderij in Australie niet aan.

Het werk op de boerderij was op zich prima te doen. Al moet ik zeggen dat mijn voeten het niet erg vinden dat er voorlopig geen schaap op gaat staan. Ik ga Maria zeker wel missen. Al met al hebben we 35 dagen best prima samengewoond en gewerkt. Ze heeft me leren breien (ja zeker, ik ben nu een oude oma geworden die sokken breidt), veel laten lachen en ook veel laten rennen (vooral om schapen te vangen). Het vele autorijden, wat soms niet helemaal goed ging, want remmen in een veld voor dat kleine grachtje ging niet altijd op tijd, en het voeden van schapen die op sterven na dood waren, gaan me altijd bij staan.

Op de weg van Wickepin naar Perth vandaag moet ik wel toegeven dat ik alles wat bij een road trip en mij vorig jaar niet gelukt is wel meegemaakt heb. Zo kwam ik met 110km/u een bocht doorgescheurd, en kon ik op tijd afremmen om de overstekende kangoeroes niet te raken. Dat is wel iets wat hier in de stad voorlopig niet zal gebeuren.

Vele van jullie gaan nu vragen en nu? Wat is je plan? En dat heb ik eigenlijk even niet. Ik ga morgen kijken naar wat Perth mij brengt en kijken of ik het voor elkaar kan krijgen om een vriend in het noorden te bezoeken. Ik kan wel vertellen, dat ik even genoeg heb van het boerderijleven.

Groeten uit de stad!
XxX

p.s. foto's volgen snel op facebook

• 11 April 2016 - 22:22

Thea:

Fijn hoor om weer eens contact te hebben via een PC. En ook fijn dat we weer kunnen skypen nu je in de stad aangekomen bent.
    En ja het is ook zo.....eens een stadse altijd een stadse......al was ik wel benieuwd of je voor ons allemaal sokken hebt gebreid. (hahahaha)

Tot skype...spreek je snel!
    Wil je ook graag wel weer even zien, al is het dan maar op beeld.

XXX