Ik koekeloer hier, ik koekeloer daar - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Ik koekeloer hier, ik koekeloer daar - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Ik koekeloer hier, ik koekeloer daar

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

05 Juni 2015 | Australië, Perth

De tijd vliegt inmiddels voorbij, want voor je het weet ben je weer een jaar ouder, staan de examens voor de deur en begint het moment waarop je je spullen alweer moet inpakken heel erg dichtbij te komen. De afgelopen twee weken waren niet veel gezelliger dan de weken ervoor.

Morgen (u leest het goed, niet maandag maar morgen) begint de examenperiode en dus wordt er niet meer gefeest, gedronken en gekotst op het toilet, maar gewoon keihard gestudeerd door iedereen. Nou ja... er is er altijd wel eentje die niets doet, maar je merkt meteen dat iedereen in de examenmodus zit. Eigenlijk is een student in examenmodus makkelijk te herkennen aan de volgende kenmerken:
1. Hij/zij tafelt zo lang als het kan. Dit noemen we studie-ontwijkend gedrag.
2. Hij/zij ziet er moe uit. We hebben tenslotte de hele nacht doorgestudeerd en slapen nu vooral overdag.
3. Hij/zij zegt dat ze moeten studeren, maar staart vervolgens drie uren achtereen naar de facebook-wall in de hoop dat iemand iets update wat we dan kunnen gaan liken.

Ja.. inderdaad we studeren hard.

Ikzelf doe ook graag aan studie-ontwijkend gedrag en heb zo van de week al 4 films gekeken en ga straks aan nummer 5 beginnen. Ook ben ik begonnen aan de 30-day abb challenge (een challenge waarbij je dagelijks je buikspieren traint) en heb ik de afgelopen drie dagen een yoga-les gevolgd. Studeren is echt hard werken, veel zweten maar vooral ook veel slapen en ontspannen.

Wat betreft het progamma voor de komende twee weken, vooral studeren, slapen, drinken, gapen, want morgen heb ik mijn eerste examen en de laatste is pas op de 17e om vervolgens op de 19e mijn definitieve BA thesis in te leveren. Dus mocht ik me vervelen, dan heb ik alsnog genoeg te doen.

Over verveling gesproken, afgelopen zondag ging ik dan eindelijk duiken bij Rottnest eiland, en zoals zo vaak als ik op vakantie ga, hadden we een flinke meevaller met het weer en dus konden we duiken in de Shark-cave. De naam verklapt het eigenlijk al, hier zijn haaien te zien en haaien heb ik gezien. Wees niet bang. Deze haaien hebben geen tanden en in de afgelopen 50 jaar zijn er maar 3 incidenten geweest met mensen, waarvan er geen eentje dodelijk afliep. Een beetje tamme haai dus, maar dat wist ik niet toen ik in het water lag. Dus toen er eentje recht op me af kwam zwemmen, was ik vrij snel weg. Maar als ik echt iemand een leuke bezigheid kan aanraden, ga duiken!!!

Tot slot, een voordeel van een college is dat je veel mensen leert kennen met allemaal verschillende achtergronden, zo heb ik al uitnodigingen uitstaan naar Zwitserland, België, Duitsland, Italië en Brazilië, en ben ik deze jaarwisseling van harte welkom in Zuid-Afrika. Dus als ik terug ben, maar snel een baan vinden zodat ik al die reisjes weer kan betalen.

Cheers!!
XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 55152

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: