If I Was a Rich Girl! - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu If I Was a Rich Girl! - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

If I Was a Rich Girl!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

10 Mei 2015 | Australië, Perth

De afgelopen week heeft er voor mij iets bijzonders plaats gevonden. Een formeel diner. Nu weet ik dat ik eerder dit jaar ook al een formeel diner heb gehad, maar deze was net iets specialer omdat ik aan de VIP tafel zat. De VIP tafel bestond uit nog twee andere studenten, het hoofd van Tommy More, de gastspreker... en ik.

Helaas, kwam ik hier pas achter nadat ik in sneltreinvaart als een wijntje achterover had geslagen op een lege maag. Maar ik heb me flink door de avond heen geslagen. Ik was blij dat Jonathan heel goed oplette bij de speeches (van minimaal 20 minuten lang) van de twee niet studenten aan onze tafel. Aandachtig luisteren terwijl ik er al een hele collegedag op het zitten en langzaam maar zeker te diep in het glaasje kijk is niet mijn sterkste eigenschap.

Gelukkig heb ik wel een hele goede andere eigenschap en dat is fake-it-till-you-make it. Mijn jurk zat zo strak dat ik alleen maar rechtop kon zitten - dit zorgde er ook voor dat ik niet in slaap kon vallen tijdens de speeches - en zodra het gesprek geopend kon worden had ik net genoeg kennis van de wereld dat ik met alle gesprekken mee kon praten.

Natuurlijk werd er ook de vraag aan mij gesteld, hoe ik het semester tot nu toe ervaren had en of ik eventueel nog wat verbeterpunten had. Dit was natuurlijk iets waarvoor ze geen betere persoon aan de tafel hadden kunnen hebben, want ik punten had ik zeker. In mijn beste minst-directe (want ja.. zo zijn Nederlanders nu eenmaal) Engels heb ik geprobeerd uit te leggen dat het voor niet-Engels sprekende mensen in het begin best wel lastig is om iedereen in het vooral mompelende Engels te verstaan en dat we toch wel aan veel dingen moeten wennen. Maar na 2 maanden is het allemaal wel te doen, helaas, zijn de groepjes dan al gevormd.

Maar wat voor mij te laat is, kan nog veranderd worden voor de toekomstige Tommy More Exchange Student.

Met nog drie weken in mei te gaan, ben ik trots op het werk wat ik deze maand al verricht heb, 2 papers van 1500 woorden en 1000 woorden extra aan mij BA. De volste vertrouwen dat ik alle deadlines ga halen. Of het ook allemaal voldoendes gaan worden is altijd de vraag, maar aan mijn inzet kan het in ieder geval niet gelegen hebben!

Zàijiàn! (tot ziens in het Chinees ;-)).
XxX

p.s. Mocht je me nu een verjaardagskaart willen sturen, dat kan. Stuur je kaart naar
48 Mounts Bay Road
Crawley WA 6009
Perth, Australia
Een kaartje is wel zo'n 2 weken onderweg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 55156

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: