Sorry for Party Rocking! - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Sorry for Party Rocking! - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Sorry for Party Rocking!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 April 2015 | Australië, Perth

Na een week van vrij weinig doen, stond de afgelopen week vooral in het teken van feesten, drinken, weinig slapen en veel deadlines. Dit is natuurlijk op het eerste gezicht de meeste foute combinatie, maar met een goede planning kan je alles natuurlijk gewoon behalen.

Vorige week werd er al begonnen met de planning van deze week. De vier deadlines van deze week moesten behaald worden en daarnaast moet er ook nog gewoon geslapen worden. Het hele weekend werd besteed aan studeren en sporten, zodat ik op maandag 2 uur voor de deadline mijn eerste linguïstieke opdracht af had. Vervolgens werd er op zondag alvast gestudeerd voor de toets Chinees van dinsdag en op maandag begonnen aan een essay voor Aboriginal Encounters die - dat dacht ik toen tenminste - gepland stond voor de maandag die erop volgde en dit allemaal zodat ik dinsdagnacht de nacht zou kunnen doorhalen en op donderdag naar een huisfeestje zou kunnen. Je moet er wat voor over hebben.

Nu begrijp ik dat iedereen zich afvraagt waarom ik op dinsdag de nacht zou doorhalen. Een doordeweekse dag en over het algemeen gaan ze hier maar uit tot middennacht - echt waar een sprookje van de gebroeders Grimm is er niets bij. Maar afgelopen dinsdag was bijzonder, want op woensdag was het Prosh. En op Prosh gaan duizend studenten van UWA de straat op om kranten te verkopen voor het goede doel. De verkopers moeten uiteraard helemaal nuchter zijn, dus gaat iedereen de nacht er voor uit en drinken tot dat ze er bij neer vallen, zodat ze om 5 uur 's ochtends in een bijna weer nuchtere staat de straat op gaan. Nu ben ik zelf niet de straat op gegaan, ik had tenslotte gewoon lessen waar ik heen moest, maar ik heb wel de hele nacht mee gefeest.

Gisteren was ik uitgenodigd door een exchange student op zijn housewarming en ik kon het niet laten om daarvoor thuis te blijven. De jongen in kwestie woont nog met twee andere en daarmee deelt hij een keuken, een badkamer en ook de slaapkamer. Ik moet er niet aan denken dat ik met nog twee anderen in dezelfde kamer moet slapen, maar ieder zo zijn eigen ding. Op het feestje waren vooral andere exchange/international studenten, dus ik heb lekker gekletst met mensen uit Berlijn, Parijs en Milaan en ook een paar verdwaalde Ozzies.

Voor de komende week staan er vooral leuke dingen op het programma. Het is deze week namelijk paasvakantie! De perfecte tijd van het jaar om de omgeving van Australië te verkennen. Zondag ga ik met Patrick (waarmee ik ook naar de voetbalwedstrijd geweest) naar de Pinnacle Desert. En vanaf dinsdag ga ik samen met Nina en Francesco naar Albany en Denmark (nee niet het land, was het maar zo'n feest - een plaatsje 50km ten westen van Albany heet Denmark en wordt omringt door mooie stranden en natuurparken).

Waarschijnlijk komt er zondag/maandag al een nieuwe update, want met al deze leuke vooruitzichten heb ik vast te veel te vertellen voor 1 blog.

XxX

  • 03 April 2015 - 11:15

    Thea:

    Je hebt gelijk, dit klinkt helemaal niet eenzaam. Ik ben blij dat je een leuke tijd hebt daar en geniet!
    Heel veel plezier met Patrick in the Pinnacle Desert en geniet van je vrije dagen in Albany en Denmark, we lezen het wel weer.

    Lieve groeten vanuit koud Vleuten.....

    PS stuur even wat van het voorjaar hierheen, we zijn wel toe aan wat lekkerder weer.

    XXX

  • 04 April 2015 - 07:36

    Miranda :

    Klinkt allemaal goed die feestjes! Hihihi
    Geniet van de paasweek en je vrije dagen. Wanneer krijgen we wat foto's te zien van je leefomgeving en locaties die je gaat bezoeken?!
    Dan kunnen wij ook meegenieten en een beetje de lente/warmte voelen hihihi

    X Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 55172

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: