Shake it off - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Shake it off - Reisverslag uit Perth, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Shake it off

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

18 Februari 2015 | Australië, Perth

De dagen vliegen voorbij. Maandag hebben we eerst een tour gehad over de campus en zijn we vervolgens de stad ingegaan. Ook dit was niet gewoon een winkelmiddagje, ook hier moesten we opdrachten uitvoeren. Zo verspreid mogelijk probeerden we achter onze leider aan te lopen en te doen wat ze zei of voordeed. Zo moesten we met z'n allen klappen voor een vreemde die langs kwam lopen en spontaan stilstaan in een drukke winkelstraat. Ook hebben we een straatartieste de dag van haar leven bezorgd door er met z'n allen om heen te staan en te klappen en te dansen, terwijl zij aan het zingen was.

Ondanks dat dit allemaal heel leuk was, had deze dag voor mij maar een hoogtepunt: het kopen van mijn allereerste voertuig! Een spiksplinternieuwe fiets :D. Geloof me, als een kind zo blij en trots dat ik ben. Voor een goede prijs heb ik alles inclusief gekregen en ja, dat betekent dus ook dat ik vanaf nu met een helm op rij. Het is dat het in Australië verplicht is, want wij Nederlanders rijden natuurlijk het liefst zonder.

'S Avonds zijn we nog naar de stad geweest en hebben we daar rondgelopen in een straat waar ze eten verkopen en veel straatartiesten optraden. Dit had echt een wijk/marktgevoel. Op dinsdagochtend werden we al weer vroeg gewekt na een korte nachtrust. Voor de ochtend stonden er strandactiviteiten op het programma, maar aangezien de zon hier iets wat sterker is dan in Nederland en ik eigenlijk elke dag wel licht verbrand leek me dit geen goed plan en heb ik in plaats van spelletjes op het strand, gewoon lekker in mijn bed gelegen en voor mijzelf een Australische bankrekening geopend - wat er allemaal wel niet bij komt kijken als je naar het buitenland verhuist.

'S Middags werd onze kennis van de campus getest tijdens een scavenger hunt over campus. Hierbij moet je verschillende opdrachten uitvoeren van een groepsfoto maken met een pauw tot aan het ten huwelijk vragen van een vreemde. Daarna mochten we in dezelfde groep een preformance instuderen voor de open avond. We besloten alles wat we wisten van Tommy More in het nummer wat de hele week al platgedraaid wordt voor de fresher's dance: Shake it off van Taylor Swift. Het nummer was eigenlijk een groot succes, maar helaas hadden we niet gewonnen. Om de avond af te sluiten hebben we nog een capture de flag spelletje gespeeld om daarna weer ruzie te maken over wie het eerst mag douchen.

Vanochtend werden we door onze aartsrivalen (St. George College) ontvangen voor een gezamenlijk ontbijt, waarna we even een ochtendje vrij hadden. In de middag hebben we ons weer kapot gezweet tijdens drie potjes lasertag in een niet verkoelde hal en zaten we hutje mutje in een aircoloze bus. Maar zoals we hier op Tommy's zeggen: smallest college, biggest spirit (en daarnaast Our body is our temple and we love sports, maar echt we love sports).

Na het eten hebben we nog even een quiz gedaan. Hierin werd onze mondiale kennis getest, ons inschattingsvermogen/mensenkennis (was de Aziaat op de foto nu een lady of ladyboy - de plastische chirurgen in Europa kunnen hier nog wat van leren, geloof me), onze kennis van de ouderejaars en onze kennis van Australische sport. Je kan wel stellen dat ik eigenlijk niet heel erg nuttig was.

Ik merk wel dat deze week mee en beetje begint op te breken. Ik krijg last van oude blessure (ja.... rugpijn :( ) en ik ben eigenlijk vooral heel erg moe. Maar we zijn halverwege, dus we geven niet op!

WE LOVE SPORTS!

XxX

  • 18 Februari 2015 - 21:53

    Thea:

    Het klinkt allemaal heel gezellig en vooral vermoeiend....geniet ervan. Het leren zal sneller beginnen dan je lief is.

    XXX vanuit koud Holland

  • 19 Februari 2015 - 22:36

    Liduin:

    Hey Kirsten,

    Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar je fiets!
    Heb je er al foto's van gemaakt?
    Goed om te lezen dat je aardig integreert daar (al heb ik daar niet aan getwijfeld).
    Succes met de laatste 'intro' loodjes :)!!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 55194

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: