Let's get it started - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Let's get it started - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Let's get it started

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

15 Februari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een lekker rustig nachtje was het de dag van de picknick. Voor de mensen die het niet weten, ik was zo lief om een picknick te initiëren voor alle exchange students. Een super leuk idee, totdat meer dan 100 mensen aangeven dat ze komen. Aangezien ik zelf geen idee had waar het precies was en er graag vroeg wilde zijn ging ik een uur voor aanvang weg. Maar zoals het gezegde gaat, een goede voorbereiding is het halve weg, bracht mijn slechte voorbereiding me aan de verkeerde kant van het park. Dus op het event wat ik zelf geïnitiëerd had, kwam ik inderdaad te laat.

Desalniettemin zijn er zeker 60 mensen komen opdagen en alles ging eigenijk heel gemoedelijk. De verschillende campussen kwamen in groepen aangelopen, maar ook de mensen die verder nog niemand kennen hebben nu al een kans gehad om met mensen te praten voor dat de echte oriëntatie van de UWA start.

Na de picknick was het tijd voor avondeten en dat wordt voor gemaakt. Ik heb hier geen keuken, sterker nog ik heb niet eens een gootsteen, dus alles wat betreft koken en vaatwassen wordt voor mij gedaan - hoe lui kan je worden. Dit betekent wel dat je moet eten wat de pot schaft ook al vind je dat niet lekker.

Verder heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan gisteren en dat was maar goed ook, want vandaag is het "Freshers day". Dit is de dag waarop alle nieuwe leden van Tommy (St. Thomas More Campus in de volksmond) arriveren en worden geïnstalleerd in hun kamers. Daarna volgt een lunch met de ouders en wanneer die de deur gewezen waren, was het tijd om elkaar te leren kennen.

Door middel van een bingo-spelletje, uitwisselen van slechte openingszinnen en een balspelletje spelen krijg je al snel contact met iedereen van de (kleine) campus. Dit wordt nog extra versterkt omdat je gewoonweg gedwongen wordt door contact te maken met verschillende mensen door het vormen van veel verschillende groepjes. De namen vliegen me echt om de oren en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoveel namen heb gehoord die eindigen in een "ie" klank (Kelsey, Coby, Lily, Carly etc), wat het niet echt makkelijk maakt om het goed te onthouden.

'S Avonds begonnen we met een dinertje om vervolgens nog meer spelletjes te gaan doen. Ik werd omgetoverd tot een ware "Eva"-taart om vervolgens nog een verfgooiwedstrijd te doen, waarna we met z'n allen naar de rivier renden om de verf van ons af te krijgen. Dit was natuurlijk een hopeloos zaak, dus daarna rende iedereen weer terug naar de campus om de eerste douches te bemachtigen.

De rest van de week staat vooral in het teken van heel veel spelletjes, elkaar nog beter leren kennen en een beetje bekend te worden met de omgeving. Dus slapen zit er waarschijnlijk niet heel erg in, maar ik ga nu toch een poging wagen.

XxX

  • 16 Februari 2015 - 17:35

    Harry:

    Als je het niet erg vind sla ik de lunch met de ouders over.
    Volgende keer als ik wat meer tijd heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 55202

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: