Konnen wir mit Ihrem mitfahren? - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Konnen wir mit Ihrem mitfahren? - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Konnen wir mit Ihrem mitfahren?

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

05 April 2012 | Duitsland, Berlijn

5-04-2012, Berlijn

Het is half negen 's ochtends. Op het Domplein in Utrecht verzamelen zich 8 koppels en ik ben er samen met Wesley een van. De opdracht is duidelijk, zorg dat je zo snel mogelijk in Berlijn bent.

Om negen uur vertrokken we met z'n allen. Samen met Wesley vertok ik richting het Oorsprongpark. We liepen nog een stukje verder en vonden een geschikte plek om te staan. Binnen vijf minuten hadden we onze eerste lift. Een man die vis vervoerde nam ons in zijn werkbus mee naar Hoevelaken.

Nadat we een sanitaire stop gemaakt hadden stonden we vlakbij de oprit naar de snelweg om onze volgende lift te scoren. Een zakenman stopte een paar minuten later. Net als de visboer wat dit de eerste lifters die hij mee nam.

De zakenman zette ons af bij een tankstation langs de A1. Na een ontbijt op het tankstation en even een belletje naar onze moeders zette we de strikd weer voort. Een klein half uurtje later nam een Duitse man ons mee naar de grens. Op het grootste tankstation voor de grens stonden we ruim anderhalf uur te liften voor we meegenomen werden naar de volgende plaats. De twee vrouwen waren op vakantie geweest in Brugge en waren nu onderweg naar hun huis in Bremen.

Door wat stillere afzetplaatsen kwamen we aan de verkeerde kant van Osnabruck. Na twee uur naar gestaan te hebben kregen we een lift naar het treinstation. Het was inmiddels half 6 maar nog niet in de buurt van Berlijn. Vanaf het centrum zijn we in 50 minuten naar de snelweg gelopen. We waren blij dat we weer onderweg waren en hadden de moet dat we al liftend in Berlijn zouden komen.

Niets kwam daar van terecht, want rond half 8 kwamen we in een stilstaande file van 16 kilometer. En dus moesten we 30 km voor Hannover een belangrijke beslissing nemen. Op 300 km van Berlijn zouden we heel veel geluk moeten hebben om daar te komen voor middennacht. We besloten om de handdoek in de ring te gooien en op de ICE naar Berlijn te stappen. Anderhalf uur later kwamen we om 23.17 aan in het centrum van Berlijn. En begon de zoektocht naar het hostel. Om 23.59 sloten we ons aan bij de rest van de koppels en hadden we nog 1 mininuut om Wesleys verjaardag te vieren.

We kwamen als een na laatste koppel aan dus veel punten hebben we niet gehaald vandaag. Misschien kunnen we het morgen en overmorgen beter doen.

XxX Kirsten