Van boerentrut naar surfbabe (deel 6 & 7) - Reisverslag uit Soulac-sur-Mer, Frankrijk van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Van boerentrut naar surfbabe (deel 6 & 7) - Reisverslag uit Soulac-sur-Mer, Frankrijk van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Van boerentrut naar surfbabe (deel 6 & 7)

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Augustus 2011 | Frankrijk, Soulac-sur-Mer

L'Amelie, 10-08-2011

Ja, ja!!!!! Gefeliciteerd!! Daar waar ik mijn vorige blog eindigde met een felicitatie aan mijn broertje begin ik er nu weer met een!

Na de zoveelste korte nacht gingen we op de fiets naar Soulac. Iedereen was out of money en er moest dus gepind worden en dat kan alleen in Soulac. Op de fiets vertrokken we met z'n zevenen naar Soulac. De achtste moest met de auto mee om dat de fiets kapot was. Dus eenmaal aangekomen in Soulac moesten we wachten tot ook de achtste persoon zich bij ons aansloot.

Intussen had iedereen gepind en werd het tijd voor ons ijsje. Er zit in Soulac namelijk een ijsboer die Italiaans ijs verkoopt en dat is nogal lekker. In mijn beste Frans bestelde ik een ijsje met twee bolletjes. Ik kreeg wat ik wilde dus wat dat betreft had ik het goed gedaan. Helaas, hadden we niet meer tijd om nog uitgebreid te lunchen en dus kocht ik een broodje bij de bakken - kaas, tomaat broodje echt verrukkelijk - en gingen we op de fiets weer terug.

Aangekomen bij de camping ging de zonnebrand meteen op mijn gezicht en de wetsuit aan. Aangezien we nogal laat waren moest het allemaal wat sneller. Terwijl de rest van de groep zich al aan het verzamelen was legde ik nog snel mijn kleren en zonnebrand in de tent. Ik liep terug en stapte vol op de overblijfselen van een boomstam. Ik was inmiddels twee stappen verder toen ik door kreeg dat ik een bloedspoortje achterliet. Ik liep naar de buitendouche spoelde mijn voet af en ontdekte een behoorlijke snee in mijn voet. Ik vroeg aan mijn instructeur een pleister, maar die zei dat het beter was om het na de surfles te verbinden en dus ging ik surfen met een jaap in mijn voet.

Allereerst... het lopen naar de surfplaats, daarbij komt het zand in je wond te zitten en dat irriteert. Als tweede loop je door de zee, wat zout water is. Zout water ontsmet en dat prikt. Tot slot, zou je kunnen zeggen dat mijn surfles niet een groot succes was. Na een golf of zes werd ik helemaal gek van mijn voet en heb ik mezelf op het strand gedropt. Iets wat ik heel erg jammer vond, want het surfen ging eigenlijk wel heel erg goed. Aan de andere kant had het ook z'n voordelen. Mijn neus was inmiddels zo erg verbrand dat er langzaam maar zeker blaasjes op kwamen te staan en op het strand kon ik mijn pet op zetten. Iets wat ik tijdens het surfen niet durfde te wagen.

Na de surfles ging ik meteen douchen om de wond weer helemaal schoon te maken. Doordat ik nogal moeilijk liep ben ik met mijn zwemspullen en al onder de douche gaan staan. Na een paar minuten zette ik mijn pet af, want mijn haar moest ook gewassen worden. Toch vond ik het nog erg donker in de douche. Ik keen naar boven om te zien of de lampen kapot waren, maar die deden het allemaal. Ik kwam tot de conclusie dat het aan mijn ogen lag. Bij het wassen van mijn haar kwam ik er echter achter dat ik nog gewoon mijn zonnebril op had. Ja... dat zal wel voor de donkere omgeving gezorgd hebben =P.

De rest van de dag heb ik eigenlijk gewoon rustig aangedaan en de nieuwe mode bepaald - teenslippers met sokken, heel 'ugge ugge' sexy.

XxX



L'Amelie, 11-08-2011

Mijn teen zit inmiddels lekker ingetaped om ervoor te zorgen dat er geen zand meer in kan. Desondanks doe ik gewoon lekker rustig aan, want lopen is nog steeds een struikelblok. Daarbij zag ik ook wel een beetje op tegen de alweer laatste surfles van mijn vakantie. Aan de ene kant wilde ik echt heel graag goed surfen, aan de andere kant zat mijn teen me in de weg - kan iemand hem er niet tijdelijk afhalen?

Het surfen ging dan ook niet heel geweldig. Ik pakte nog minder golven dan gisteren en was voor het einde van de les er al klaar mee. Gelukkig had ik wel iets anders waar ik me nog op kon verheugen. Het was namelijk donderdagavond. Dit was de avond waarop we met het hele kamp uitgaan in Soulac. En dit doen we in de enige eetclub, die we dan ook helemaal overnemen - de muziek werd ook door ons verzorgt. De hele avond zou in het teken staan van Spanje. Ik had natuurlijk mijn beste Spaanse jurk mee genomen en na het eten van de tapas, kwam de spoedcursus haren stijlen zeer van pas. Binnen twintig minuten stijlde ik mijn haar, kleedde ik me om en verzorgde ik mijn make-up. Een nieuw record is hiermee gezet.

En zo vertrokken we met z'n allen naar de taxi's om naar Soulac te komen. De club zelf was eigenlijk niet bijzonder - met uitzondering van de toiletten er was namelijk maar 1 heren en 1 vrouwentoilet, wat er voor zorgde dat je altijd moest wachten. Verder was het drank heel goedkoop. Ik dacht na een week op bier geteerd te hebben even geld vrij te maken voor een malibu/jus. Ik bereidde mezelf al voor op een prijs van 6/7 euro en dacht dan ook dat ik het verkeerd gehoord had, toen de barvrouw 'Trois euro svp' zei. Na het nog een keer gecheckt hebben hoefde ik echt maar drie euro af te rekenen en zo kon ik de hele avond mijn favorite drankje drinken.

Een zeer geslaagde avond die daar niet mee eindigde, want de taxi heen was heel leuk. De weg terug te voet nog leuker, maar daarover later meer.


XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Soulac-sur-Mer

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 55148

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: