Van boerentrut naar surfbabe (deel 4 & 5) - Reisverslag uit Soulac-sur-Mer, Frankrijk van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Van boerentrut naar surfbabe (deel 4 & 5) - Reisverslag uit Soulac-sur-Mer, Frankrijk van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Van boerentrut naar surfbabe (deel 4 & 5)

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

18 Augustus 2011 | Frankrijk, Soulac-sur-Mer

L'Amelie, 08-08-2011

Vandaag moesten we al vroeg beginnen met onze les. En tot mijn verbazing stond ik binnen het half uur voor het eerst op mijn plank. Deze keer terwijl ik ook in het water was. Het was niet lang, maar ik stond en daarmee had ik mijn doel al binnen twee dagen gehaald. Toch was er nog genoeg werk aan de winkel, want die twee seconden moeten natuurlijk verlengd worden tot de hele golf.
Na mijn tweede keer staan werden we terug geroepen naar het strand en zelfs mijn surfklasgenoten stonden te kijken van een Kirsten die op haar surfboard stond - altijd leuk! Bochtjes dus... Bochten maken is eigenlijk niet meer dan het verplaatsen van je evenwicht naar je hielen en je tenen (net zoals bij snowboarden), toch vond ik dit nog allemaal te veel van het goede en ging ik de rest van de dag alleen nog maar rechtdoor.

Doordat we vroeg klaar waren met de les en iedereen een beetje door de voorraad heen was, besloten we 's middags naar Soulac-sur-mer te gaan - ook wel Slak du Soulac genoemd binnen onze groep. Dit kleine strandplaatsje met een winkelstraat en een club was in de zon een zeer mooie plek en het gaf je echt het gevoel dat je ver weg was.

Doordat ik zo stom was geweest geen pet mee te nemen vanuit Nederland was mijn neus inmiddels zo rood als een kreeft, ondanks dat ik wel 4-5 keer per dag aan het smeren was. Een pet kopen stond dan ook hoog op de lijst. Bij de eerste de beste winkel waar ze petten verkochten liep ik naar binnen, zette een pet op en besloot hem te kopen. Ik was inderdaad vergeten op het prijskaartje te kijken en schrok dus van de 33 euro die ik moest afrekenen. Maar oke.. ik had er echt een nodig en dus kwam ik 33 euro lichter en een pet rijker de winkel uit. Deze pet had ik dan ook de rest van de week op. Al droeg ik hem echt tegen het verbranden, niet vanwege de prijs.

Na nog wat winkeltjes bekeken te hebben besloten we te gaan lunchen en zo bestelden we onze lunch in een strandtentje met uitzicht over de oceaan. Tenminste... als je lang genoeg was. De houten beschutting was voor de meeste onder ons te hoog, waardoor je alleen de horizon in de verte zag.

Na het eten was het dan tijd om onze voorraad aan te vullen en terug te gaan naar onze camping. We maakten een stop bij de Liddle - daar waar twee liter water maar 17 cent kostte. En naast wat water, ijsthee kocht ik ook nog twee bussen Pringles, paprika - u, leest het goed; paprikachips in het buitenland. Waarna mijn dag weer helemaal goed was.

Wat ik 's avonds precies gedaan heb weet ik niet meer. Dus bij gebrek aan een goede herinnering ben ik vroeg gaan slapen.

XxX



L'Amelie, 09-08-2011

Dinsdag... de beruchte derde dag waarop bijna iedereen de eerste pijntjes begint te voelen. Alleen ik niet. Ik was eigenlijk wel fit vandaag en dus klaar voor een nieuwe surfles. Ik zette de lijn voort door wederom op mijn surfplank te gaan staan en vandaag ook echt de golf uit te surfen. Dat het niet bij iedereen die dag lekker ging was te horen aan het gevloek en de vele plonsen die de anderen maakten. Maar ik was na de surfles zeer tevreden met mijzelf en daarmee ook geheel uitgeput en verbrand - er was echt niet tegen de zon op te smeren. Dus vertrok ik na de les weer naar het kamp om daar weer tot rust te komen en me klaar te maken voor de markt en het eten die avond.

Doordat er maar vier keer gekookt werd voor ons op het kamp moesten we de andere dagen voor ons zelf zorgen, zo ook vandaag. We besloten met een groot gedeelte van de groep in L'Amelie te eten. Terwijl wij wachtten op de rest van de groep, vond ik het wel erg lang duren en besloot ik een kijkje binnen te nemen. Daar vond ik de rest van onze groep en zo sloten wij bij ze aan. Ik nam een heerlijke pizza kebab - denk wel dat ze in Nederland anders zijn - en ondanks de ietwat verbrande bodem was hij om te smullen.

Na het eten hebben we nog een rondje over de markt gelopen om vervolgens de instructors aan te moedigen bij de lifeguard battle. Hierin nemen de instructors van de verschillende kampen en de lifeguards het tegen elkaar op. Helaas, was de wedstrijd al een tijd bezig toen we aankwamen en zag ik niemand van mijn kamp in actie. Maar daarmee was de pret net zo groot en was er toch een instructor van ons kamp die gewonnen had (in elk team zat er 1 dus dat niemand van ons kamp won, was onmogelijk).

's Avonds hebben we weer heerlijk op het strand gezeten tot laat en toen ik terug kwam bij mijn tentje heb ik meteen mijn telefoon gepakt om te smsen. Mijn kleine broertje is inmiddels alweer 15 jaar oud geworden!!!!!!! Gefeliciteerd!

XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Soulac-sur-Mer

Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 55181

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: