Megaupdate deel 4 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Megaupdate deel 4 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Megaupdate deel 4

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

07 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Queenstown, 03-08-'10

IT IS MINDFUCKING!!

Vandaag stond mijn laatste adrealine kick op het programma een Canyon Swing. Ik moet toegeven na de Nevis van gisteren ben ik niet meer zo heel nerveus maar toch wel een beetje gespannen. Wederom onderste boven maakte ik een vrije val van ruim 70 meter waarna ik nog honderden meters kon schommelen. Nu ik alles ervaren heb kan ik echt zeggen dat de Nevis het beste is, maar dat als je niet van hele grote hoogtes houdt de Kawarau Bridge zeker een goede vervanger is.
Wederom was het een afscheidavond en dus besloten we met z'n allen naar de bioscoop te gaan. Met z'n vijven gingen we naar Inception. Ik begreep de film helemaal zonder ondertiteling maar ik zou hem toch nog een keer graag met zien zodat ik hem nog beter kan begrijpen. Het verhaal is echt zo ingewikkeld dat iedereen stil en verward de zaal uit liep.

Morgen ga ik naar Dunedin, nog meer van Nieuw-Zeeland ontdekken.

XXX


Dunedin, 04-08-'10

I AM CHARLIE!! ALlereest MAMA GEFELICITEERD!!!!

De reis naar Dunedin was lang en apart. Na weken in een grote groene kiwibus gereisd te heben zat ik nu in een kleine shuttlebus met de locals. Het werd een stille reis en na ruim 4 uur kwam ik aan in Dunedin. HIer zou de bottom bus me ophalen en het was weer geen grote groene bus, maar een klein wit busje. Na een tijdje rondgereden te hebben in Dunedin werd ik afgezet bij mijn hostel. Ik besloot om een tour te doen door de Chocoladefabriek van Cadburry te doen. Het was heel interessant om meer te weten te komen over chocolade. Tijdens de tour kregen we chocolade en je kon meer verdienen door de vragen goed te beantwoorden. Ik met mijn gebrekkige Engels wist twee vragen als eerste correct te beantwoorden.
Na de tour begon het al weer donkerder te worden en besloot na dagenlang feesten in Queenstown eens vroeg naar bed te gaan.

Ik had graag meer van Dunedin willen zien, maar helaas zat dat er niet in.

XXX


Invercargill, 05-08-'10

I HAVE TO KEEP WALKING!! Ook vandaag ben ik het niet vergeten: Opa gefeliciteerd!

We vertrokken alweer vroeg vanuit Dunedin. Zelfs na lang geslapen te hebben was ik nog steeds moe. Tijdens de autorit was ik dan ook meerdere keren in slaap gevallen. Onze eerste stop was in Dunedin zelf, waar 's werelds steilste straat is en ik heb hem beklommen! Hierna gingen we naar de vuurtoren, een van de weinige die er nog zijn in Nieuw-Zeeland. BIj de vuurtoren waren de Nuggets. Dit zijn grote rotsblokken die Cook zag op zijn ontdekkingsreis. Deze rotsen kleurde volgens zijn dagboek, goud door de reflectie van de zon. Hierna gingen we naar Canibal Beach om zeeleeuwen te spotten. En we hadden zeer veel geluk. NIet alleen zagen we wat slapende zeeleeuwen we hadden er ook eentje die zich vanuit de zee op het strand stortte. Ook moesten we langs een Zeeleeuw die op een meter afstand was (de aangerade afstand is 10), dus dat was wel even gevaarlijk. Daarna zijn we een paar wandelingen gaan maken waar we bij een van de watervallen veel foto's gemaakt hadden. Onze laatste stop was echter mijn favoriet. Pinguins spotten en niet gewone maar Yellow Eyes. Echt geweldige beesten.

Het was echt een hele speciale dag die ik zeker niet had willen missen. Morgen Milford Sound en weer terug naar Queenstown!

XXX

  • 07 Augustus 2010 - 11:17

    Herma Bos :

    wat een avontuur weer. veel plezier nog sterkte met alles

  • 07 Augustus 2010 - 18:02

    Jacques:

    Gaaf, al die belevenissen! En dan te weten dat je nog twee hele weken "down under" (althans bijna) vertoeft.
    Enne, eindelijk weer wat te lezen. ;-)
    Enjoy!

  • 08 Augustus 2010 - 09:29

    Harry En Thea:

    Bedankt voor de felicitatie. Ik had een leuke verjaardag en vrij rustig ook. Samen met papa uit eten geweest, wat we eigenlijk bijna de hele vakantie al doen, maar was heel gezellig. Groetjes uit warm en zonnig Spanje

  • 12 Augustus 2010 - 10:15

    Annemieke:

    Al dat gespring van platformen af, dat je het durft zeg:o

    Maar je hebt in ieder geval weer genoeg beleefd! Geniet van je laatste dagen daar

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn droomreis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Klaar voor een nieuw reisje

13 Augustus 2010

The last day of all!

13 Augustus 2010

A couple of sick days

08 Augustus 2010

I am back/A killer combi

07 Augustus 2010

Megaupdate deel 4
Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 55180

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: