Megaupdate deel 3 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu Megaupdate deel 3 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

Megaupdate deel 3

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

07 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Wanaka, 31-07-'10

A DAY FULL OF RAIN!!

Een uur later dan normaal reden we met een overvolle kiwibus richting Wanaka. Met wel geteld 9 mensen besloot onze buschauffeur (Dylan) ons zo snel mogelijk naar Wanaka te brengen. Onze enige stop was bij Mirror Lake en ondanks het slechte weer wilde ik het toch zien. Ik jogte richting het Reflection Point waar ik later nog 2 andere uit mijn bus tegenkwam. Er was echter geen reet te zien maar ik ben er toch maar geweest. Eenmaal doorweekt bij de bus aangekomen reden we in een keer door naar Wanaka.
Bij ons hostel aangekomen nam ik een warme douche en ging vervolgens in mijn bed liggen.
's Avonds hebben we nog twee films gekeken en zijn we daarna nog uitgegaan in de Base Bar. Het was echt super leuk er waren allemaal Japanners aan het dansen en ik danste vrolijk mee.

Het dansen was echt super tof. Ik mis dat toch wel het meest van allemaal.

XXX


Queenstown, 01-08-'10

I WANNA GO AGAIN!!!

Het was dan zover. Na een korte nacht vertrokken we richting het Adventure Capital of the World: Queenstown. Onderweg hadden we twee stops. De eerste was in Puzzeling World Wanaka. Nadat ik me eerste verzopen had in het openlucht doolhof, maakte ik me misselijk in de room of Illusion. Hier valt alles omhoog echt heel raar. De tweede stop was de Kawarau Bridge. Dit is de eerste plek waar er commercieel gebungyjumpt kon worden. En ik zat al met spanningen in de bus, wetend dat ik er een klein kwartier later vanaf zou springen. Halverwege het platform wilde ik me nog omdraaien maar toen ik met mijn tenen over de rand 50 meter boven de rivier stond wilde ik nog maar een ding: SPRINGEN. Voor mijn gevoel was de sprong veels te kort en hunkerde mijn hoofd al naar meer. En meer zou er komen. Diezelfde avond stond ik 400 meter boven het donkere Queenstown op een platform. Deze sprong was echter niet zo goed als de eerste maar zeker geen weggegooid geld.

Morgen de Nevis!!!


XXX


Queenstown, 02-080-'10

THE BEST FOR THE LAST!!


Na een nacht vol catching ups en farewells stond een nieuwe dag vol adrealine op me te wachten. Al was ik aardig moe van de dag ervoor, stond er rond 14.00 een bungy gepland en wel de Nevis. De Nevis bungy is de tweede hoogste van de wereld en dat met maar liefst 134 meter. Zonder lunch vertrok ik naar AJ Hackett waar ik naar weer gewogen te worden en een half uur wachten ik eindelijk vertrok naar de springplaats. In de auto viel ik nog bijna in slaap maar toen ik in mijn harnas gehezen werd was ik klaar wakker. We liepen met z'n tweeen naar de gondola en daardoor kon ik als eerste springen. En zo stond ik voor de derde keer op de rand van de afgrond vol zenuwen. 3,2,1. Ik sprong en genoot van de vrije val. Ik had echt het gevoel dat ik vloog. HEERLIJK!!!
Ik zat nog vol adrealine en het duurde even voor ik weer rustig kon eten.

De bungy's zijn zeker het beste wat ik tot nu toe in Nieuw-Zeeland gedaan heb.


XXX

  • 08 Augustus 2010 - 09:25

    Harry En Thea:

    Heel goed dat je niet van te voren hebt gezegd wanneer je ging springen. Ik zou geen oog dicht gedaan hebben. Top dat je er zo van genoten hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn droomreis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Klaar voor een nieuw reisje

13 Augustus 2010

The last day of all!

13 Augustus 2010

A couple of sick days

08 Augustus 2010

I am back/A killer combi

07 Augustus 2010

Megaupdate deel 4
Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 55205

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: