I don't want to!/I hate walking - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu I don't want to!/I hate walking - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

I don't want to!/I hate walking

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

17 Juli 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Taupo, 14-07-'10

I DON'T WANT TO!!

Gelukkig ik kan weer met beide oren horen. Mijn wekker ging lang voordat de zon opkwam (5:15). Op het programma van vandaag stond de Tongorino Crossing. Een wandeltocht van +/- 20km door de bergen en dat binnen 8 uur. Om 6:05 werden we opgehaald en gingen we op weg naar de andere kant van Lake Taupo, waar onze tocht door de wildernis begon. Het eerste deel was redelijk zwak, maar na een uur wandelen voelde ik me al behoorlijk gebroken. Het werd gevolgd door eindeloze trappen. Deze treden waren verspreid over Mt Doom en de berg, waarvan wij 2 uur later de top zouden bereiken. Halverwege de trappen wilde ik me liever naar beneden storten dan nog een stap verder omhoog zetten. Maar ik zette door. Toen het trappendeel voorbij was, dacht ik dat ik de top al bereikt had, vanwege alle sneeuw. Helaas we moesten nog 500 meter klimmen. Dit deel deden we echter met "crumps" aan (zolen die je onder je schoenen moet vastbinden en voorzien zijn van ijzeren pinnen). Op sommige plekken was het zo smal dat je alleen de ene voet voor de andere kon plaatsen om verder te komen. Na drie lange uren klimmen hadden we onze lunchplek bereikt, de top van de vulkaan. Wat echter een nadeel is van klimmen is dat je weer naar beneden moet. Zo begonnen we na onze lunch aan een afdaling, die uiteindelijk 4 uur lang zou duren. Zolang de afdaling niet zo steil was ging het nog wel. De laatste 4km waren echter zo steil dat mijn voeten gigantisch veel pijn gingen doen. En omdat het weer wederom super mooi was, besloot ik voor een echte Hobbit-experience te gaan. Zo heb ik de laatste paar kilometer zonder schoenen door het regenwoud gelopen.

Afgezien van de pijn en moeite was het een geweldige dag. Een raar ding was dat je echt door de sets van Lord of the Rings liep en zo ook echt het gevoel kreeg dat Middle Earth bestond. Voor nu gun ik mijn benen wat rust.

XXX


River Valley, 15-07-' 10

I HATE WALKING!!

Mijn benen kregen helaas maar een avond rust. Om half 10 vertrokken wij met twee mensen minder uit Taupo, op naar River Valley. Onderweg stond er een wandeltocht op het programma van 2,5 uur door hetzelfde park waar ik gisteren ook al doorheen liep alleen dan een totaal ander deel. Onze buschauffeur had nog zo gezegd dat er geen trappen zouden zijn, maar tijdens het klimmen moesten we echt weer de trappen op. Hoewel deze wandeltocht veel makkelijker was dan de crossing, waren mijn vermoeide benen toch echt aan rust toe. Gelukkig was de reis naar River Valley behoorlijk lang en konden ze tot rust komsten. Aangekomen bij ons hostel stonden we voor een grote verassing. Steve (onze buschauffeur) had nog zo gezegd dat als je voor een Dormetry ging je met z'n alle in een bed zou slapen. En dat was ook zo. Ik deelde mijn stapelbed met 13 andere. Toen ik van de schrik bekomen was ging ik mijn mail checken. En ja hoor: DE mail was binnen. Enigzins gespannen opende ik mijn mail en YES!!!! Ik ben nu officieel toegelaten tot de opleiding van Journalistiek!

Morgen nog even Whitewater raften en dan op naar Wellington voor de rust.

XXX

  • 17 Juli 2010 - 08:18

    Harry:

    Meid, wat ben je actief. Als je over 5 weken weer thuiskomt dan barst je van de energie en wil je van alles doen. Ik zal vanaf nu de tuin niet meer doen dan kan je daar je op uit leven.
    Geniet er van!!

  • 17 Juli 2010 - 08:52

    Thea:

    Nou als je vaders plannen uitkomen heb je je kapmes nodig voor de tuin hahaha.
    Nee hoor geintje. Maar wat een programma. Laat je benen dan nu maar een poosje rusten en ga ff lekker uitrusten in Wellington. Na het Whitewater raften dan, maar volgens mij mag je daarin zitten. Veel plezier ermee en maak vooral veel foto's. Kan jij nog lekker nagenieten als je weer thuis bent en wij meegenieten.

    Dikke kus

  • 18 Juli 2010 - 08:30

    Jacques:

    Als ik jou zo beluister (vreemd woord als alles via mail en deze blog wordt gecommuniceerd) dan is de vierdaagse van Nijmegen (begint maandag) een makkie! Mooi dat je dit allemaal meemaakt.
    Oh ja....GEFELICITEERD met de plaatsing! Geweldig nieuws! Kun je meteen na de vakantie je boeken kaften.

    PS. Je hebt die ring toch wel in de lava gegooid, hey?

  • 21 Juli 2010 - 20:32

    Oma En Opa:

    Wat een leuke avonturen heb je al beleefd, spannend hoor, herkende je veel uit de folders van je boek? Hoe staat het met de gevoelens over deze reis, beantwooordt deze aan je verwachtingen of valt het tegen (of juist mee)

  • 21 Juli 2010 - 20:35

    Opa En Oma:

    Nog hartelijk gefeliciteerd met je plaats op de school voor de journalistiek, kun je vast vooruit aan je schrijverscarriere beginnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn droomreis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Klaar voor een nieuw reisje

13 Augustus 2010

The last day of all!

13 Augustus 2010

A couple of sick days

08 Augustus 2010

I am back/A killer combi

07 Augustus 2010

Megaupdate deel 4
Kirsten

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 55189

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 18 Februari 2017

Lang lang weg

06 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Studiereis

12 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Canada/NEW YORK!

04 April 2012 - 07 April 2012

Liftwedstrijd!

05 Augustus 2011 - 14 Augustus 2011

Surfreis

03 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

Mijn droomreis

Landen bezocht: