I made it!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu I made it!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsten Bos - WaarBenJij.nu

I made it!!!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

05 Juli 2010 | Australië, Melbourne

Singapore Airport, 04-07-2010

Eindelijk begon mijn reis en hoewel ik me er al weken op had voorbereid kon ik de tranen niet tegenhouden toen ik afscheid nam van mijn ouders. Ook al waren die tranen nog geen dag geleden gevloeid, het voelt alweer lang geleden.

Tot nu toe is alles gesmeerd gegaan. Het overstappen op London Heathrow was een eitje en ik zelf ben vrij relaxt. Het vliegtuigvoedsel daarentegen is waarschijnlijk nog erger dan dat wat er in een Nederlandse gevangenis wordt gegeven, maar ook dat hoort bij backpacken. Mijn eerste maaltijd kreeg ik om 2 uur 's nachts Nederlandse tijd en de volgende veel later pas. Om heel eerlijk te zijn heb ik echt totaal geen idee hoelaat het nu is in Nelderland of hoe ik me zou moeten voelen. Maar gezien het nog licht is buiten is wakker het beste gevoel.

Straks nog een keer 8 uur in het vliegtuig zitten en nog 2 vliegtuigmaaltijden (die waren wel beter) voor ik weet wat lopen en liggend slapen is.

Melbourne, 05-07-2010

I MADE IT!!!!! Met maar een paar kleine tegenslagen, maar het is me wel gelukt. Op het vliegveld stond er helaas niemand op mij te wachten en besloot ik na een half uur maar met de Shuttlebus (een soort Connexion bus die wel 120 km/u over de snelweg rijdt) naar Melbourne City te gaan. Deze rit duurde 20 minuten en werd weer gevolgd door een tramrit van dezelfde lengte. Mijn indruk van het donkere Melbourne, redelijk druk maar ontzettend behulpzaam.

Ik ga vandaag denk ik even een rondkijken in de stad (heb een soort OV-chipkaart dagkaart) dus daar kan ik redelijk ver mee komen.

O ja!! De vlucht van Singapore naar Melbourne ging lekker (vooral veel turbelentie en het jongetje achter me die daar van moest kotsten hmmm!!) Ik zat zoals van Londen naar Singapore naast Chris, hij is correspondent voor de Telegraaf en heeft wel gestuurd Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Heb meteen wat tips gekregen voor het intro-kamp.

Maar ik ga er weer vandoor. Eerst even mijn hotel door snuffel en dan de eerste foto's maken, zodat jullie ook een beetje mee kunnen genieten.

XXX

• 05 Juli 2010 - 18:53

Jacques:

Kirsten,

Jammer dat ik je heb gemist de 26e (vergeten) en ik heb je ook niet meer gebeld om je veel plezier te wensen, maar dat doe ik dan bij dezen: Veel plezier!
    Ik zal trouw je blog volgen. Fijn om te weten dat je al in Australië zit. Op naar de Kiwi's! Be careful!